Dag 3 rondje Loosdrechtse plassen (57 km)

Nederland, Woerden

Na een goede nachtrust vanmorgen rond 8:00 uur opgestaan en begonnen met een lekker ontbijt. Marius heeft lekker gebakken eieren met spek gemaakt zodat de campinggasten al vroeg lekkere bakluchten roken. Gisteravond zag de camping op sommige momenten blauw van de rook van onze BBQ. Dus misschien halen ze weer opgelucht adem na ons vertrek. Maar wij hebben lekker gegeten en daar gaat het om. Daarna de tentspullen opgeruimd en in de auto gedaan om vervolgens weer op weg te gaan.
Vandaag wederom weer een top dag qua weer en een mooie route van Woerden via Breukelen naar de Loosdrechtse plassen en daarna door naar Maarssen en daarna weer richting Woerden, waar onze auto nog stond.
De eerste paar km niet echt spectaculair veel weilanden maar daarna genieten In Breukelen dacht ik wouw mooi hier, het lijkt wel een beetje op een route die we al eens eerder hebben gefietst! Maar dat stukje hadden we dus vorig jaar ook gefietst. : )
Langs de Vecht, fantaseren over welke woning leuk is voor het geval we nog een keer de hoofdprijs winnen. Er staat genoeg te koop geen idee wat het kost., maar ik denk dat ons salaris niet toereikend is.
Op het water was het ook erg druk, zo druk dat we af en toe filevorming hadden bij de bruggen die voor de bootjes omhoog moesten. Vandaag ook megaveel elektrische fietsen gezien en uiteraard veel racefietsen. Onderweg eerst in Breukelen gestopt voor cappuccino, de kont en de botten moesten weer even op gang komen.De fiets is super het zadel hard. Dat zijn mijn tere billetjes niet gewend. Na de cappuccino weer lekker verder gefietst totdat we een mooi terras aan het water zagen en daar weer even neerstreken voor een ice-tea.Lekker genoten van de bootjes op het water, ook daar mega druk.
En weer verder richting Haarzuilen, daar op een terras neergestreken en een late lunch genuttigd met een paar drankjes.
Daarna via Kasteel Haarzuilen terug richting de camping. De fietsen op de auto en richting huis. Daar aangekomen de boel uitgepakt en opgeruimd. Lekker gedouched en daarna Chinees gehaald en nu nog lekker in de tuin nagenieten van een heel leuk weekend.
Het reizen met een ervaren Pelgrim heeft zo z'n voordelen, hij is supergeorganiseerd en denkt op tijd aan fotomomenten en daar hoeven we niet perse voor te stoppen, al fietsend maakt hij ook mooie foto's.
Ik ben dus een gelukkige vrouw, want hij heeft nog veel meer kwaliteiten.
Hopelijk hou ik hem niet teveel op!!!
Ik kijk alweer uit naar ons volgende fietsweekend.
Hopelijk zijn de billen dan al iets beter gewend aan het zadel! !!!

Heerlijk zeg ! Tja, en dan komende week eerst maar weer ff werken he.... XXxx

Hielke en Nelly 2015-08-02 20:05:20

Ziet er gezellig uit. In ieder geval beter weer dan je vorige fietsvakantie Jo, haha.