Dag 4. Weert - Roetgen.

Duitsland, Roetgen

Vandaag gereden: 50 km. Totaal gereden: 192 km.

Vanmorgen gelukkig droog de tent kunnen afbreken. Daarna zo snel mogelijk de fiets bepakken. We hebben ontbeten bij de afwasplaatsen aangezien die overdekt zijn en we dus in ieder geval droog kunnen eten. Daarna afscheid genomen van de campingbeheerder en op pad naar onze volgende bestemming. De benen hebben gisteren toch wel wat te lijden gehad dus het was even warmdraaien op de Limburgse heuvels. Toen dook Aken op en via het Domplein fietsen we dwars door Aken naar het begin van de Vennenbahn. Dit is een fietspad tot in Luxemburg aangelegd over een oud spoortraject. Het fietst heerlijk over goed asfalt en door de bossen. Soms passeer je een brug waarvandaan je dan een leuk vergezicht hebt over de vallei. Onderweg kom je oude stations tegen die meestal zijn omgebouwd tot café of restaurant. In Roetgen aangekomen gaan we op weg naar de camping. Door de veelvuldige neetslag van de afgelopen weken is de grond volledig verzadigd en loopt het water al snel onze schoenen in. Omdat er tot drie uur geen mogelijkheid is om in te checken ga ik vast boodschappen doen en past Jo op de spullen. Bij de Norma (een kruising tussen Aldi/Lidl/Euroshopper) boodschappen gedaan. Bij terugkomst op camping de man een zojuist gekocht weissbiertje op. Eindelijk konden we inchecken en daarna gelijk de tent opzetten en douchen. Het diner van vanavond bestond uit pasta met knakworst en als toetje een bakje yoghurt. Dit alles onder het genot van een lekker wijntje.

Slaap lekker en succes weer, voor morgen. XXxx