Dag 3. Rondje vanuit camping Colmont. (35 KM)

Nederland, Voerendaal

Vandaag onze laatste dag op deze hoogtestage en we gaan even kijken hoe het bij onze oosterburen is. Als ik mijn tent uitkom had ik het idee dat er vannacht een kudde koeien was komen overvliegen. Er lag toch een partij str*nt op de auto, niet normaal meer. Zaterdag had de campingbeheerder gezegd dat we rustig aan konden doen en pas laat in de middag hoefde uit te checken dus hebben we de tent nog even laten staan. Om tien uur vertrekken we weer richting Simpelveld alleen deze keer via een andere route. De helling die we vrijdag als laatste moesten beklimmen hadden we nu als eerste lekker naar beneden. Via het museum van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij gaan we richting Duitsland. Zodra we Duitsland binnenkomen worden de fietspaden of slecht of ze verdwijnen. In Nederland is het wat dat betreft in ieder geval beter geregeld. Na een ritje over een bospad komen we bij een voor vandaag behoorlijk klimmetje en dalen we daarna rustig af naar Herzograth. We zijn op zoek naar een terrasje voor een bak koffie maar alles is dicht. Iedereen moet waarschijnlijk bijkomen van de communie welke gisteren overal zo’n beetje is gevierd als je kijkt naar alle ballonnen en aanplakborden over feestjes. Dan voor vandaag de laatste lange klim naar Kerkrade. Eenmaal boven is het vanaf daar rustig fietsen naar de camping. Ik had Joke verteld dat we waarschijnlijk vandaag weer de helling (van 13%) op moesten bij de camping. De hele dag had ze daar al tegenop gekeken, maar tot haar verbazing zag ze ineens de camping en was ze zielsgelukkig niet die helling op te hoeven. Bij aankomst op de camping nog even een bakje koffie gedronken en vervolgens de tent afgebroken. De fietsen op de auto, afrekenen en terug naar huis. We vonden dit een leuke ervaring en 14 juni dan zitten we weer hier op de camping. Alleen dan zijn we al op weg naar het zuiden.