Dag 18. Pont-de-Poitte - Poncin.

Frankrijk, Poncin

Vandaag gereden: 76 km. Totaal gereden: 914 km.

Beste kijkvrienden aangezien we vandaag op de helft zijn en het hoogste punt van de route hebben bereikt, heb ik vandaag een gastschrijfster uitgenodigd voor deze blog. Het woord is voor deze dag aan Joke.
Hallo lieve volgers, ten eerste bedankt voor jullie support. Leuk om te zien dat jullie met ons meeleven. Ik mag vandaag de telefoon ter hand nemen voor onze belevenis van vandaag, wel met de opdracht het kort te houden, nou dat gaat vast niet lukken. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik soms erg lang van stof ben (lees langdradig).
Gisteravond lekker uiteten geweest bij de Pizzeria, daarna lekker geslapen op de bijna verlaten camping. Vanmorgen weer met veel moeite het onbijt naar binnen geduwd. Misschien leuk om te weten dat we sinds ons vertrek al 72 bananen hebben gegeten. Daarna op weg, vandaag verder gereden als gepland, maar het ging lekker, dus elke keer weer iets verder, profiteren van de "goede benen". We begonnen met een cache aan het begin, dus dat was leuk. Daarna een klimmetje. Van 3 km daarna voor mijn gevoel veel afgedaald, maar we hebben daarna ook nog regelmatig geklommen. 700 klimmeters, maar doordat de route mooi was en afwisselend heel erg leuk. We hebben 2 koffie onderweg genomen en gelunched bij een wasplaats in de schaduw. Daar kwamen weer 2 nederlanders langs en bleven even kletsen. Zij gingen van zuid naar noord. Daarna kwamen we bij het meer met een megadam, was ook indrukwekkend. Al met al een mooie dag met mooi weer. Moest zowaar de zonnebrand gebruiken, nadat ik die 2 weken mee heb gesleept. Nu zitten we op de camping, weer uit eten omdat de supermarkt in het dorp niet open is. Lekkere verse mega hamburger met sla. De camping beheerder is grappig en erg aardig. En uiteraard krijgen we nu nog een lekkere regenbui en onze handdoeken hangen op de tent lekker te "drogen". Moeten we dus nog even op het terras blijven. Genoeg voor vandaag, morgen weer een dag en dan schrijft Marius gewoon weer. Die nu dus inmiddels ook zeiknat is omdat hij de handdoeken nog snel even wilde "redden". Nou luitjes dit was mijn verslag, hopelijk hebben jullie het vol kunnen houden tot het eind. Groetjes van ons allebei tot over een maand. Xxxxjes. Ps. Gelukkig hebben we Wi-Fi alleen ben je een half uur bezig om het password in te voeren.

Yeah, een " gast-schrijfster ", zo grappig ! Wat doe je dit leuk Joke, maar vooral petje af voor deze fietsvakantie, je bent een topper ! Wat we van Marius natuurlijk al wisten ! Fijn, jullie wel en wee mee te mogen beleven, veel succes weer. Liefs van ons, XXxx

Hielke & Nelly 2016-06-29 20:26:48

Op de hellufffttt!! Megatrots op jullie! Hier is het nog altijd enkel regen dat de wolk slaat dus fiets maar hard door naar het zuiden ;) Love you guysss kus van ons 5

Jesper 2016-06-29 21:01:42

Wat geweldig hoe jullie het doen

Esther 2016-06-29 21:07:54

Ik zie bij de laatste foto wat je bedoelt met het wifi ww. Op de A2 gaat alles zijn gangetje. Linda heeft dinsdag te horen gekregen dat haar contract niet verlengt word. Niet leuk voor haar. Ik moet nog 1 dag en gaan wij ook zuidwaarts. Ik hoop dat ik daar ook wifi heb zodat we jullie nog kunnen volgen. Zo niet dan tot over ca drie weken

Erik 2016-06-29 21:23:50

Wel Joke je hebt je roeping als journaliste gemist. Je doet het goed. Mooi verslag. Wij hopen, dat jullie veilig het eindpunt halen en dat we straks elkaar weer treffen in Gameren of Den Bosch. Groetjes van ons uit een zeer zoning en bijzonder warm(35 0 C) Spanje

Henk/Tina 2016-06-29 21:33:30

Hey ....op de helft goed bezig !!!! Al 2 en halve week zonder bed, huis , auto, bank , tv ..... Alleen maar gezonde buitenlucht en een doel !!!! We volgen met plezier .... Mooie foto's

Ben siets 2016-06-29 21:43:16

Wat een leuk verslag, maar ook die van Marius hoor en erg leuk om jullie te volgen en blijven we zeker doen, welterusten en morgen gezond weer op en veel fiets plezier πŸ˜πŸ˜πŸ˜˜πŸ‘ŸπŸΈπŸΊπŸŒπŸ‘πŸ‘€

Ad en Carla 2016-06-29 22:03:54

Gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal! Nog geen materiaalpech gehad (of hebben we iets gemist) dus dat zit ook mooi mee deze keer. Geniet er van. Groetjes uit Lelystad

B&B 2016-06-30 09:20:48

Ik heb nu weer een aantal verslagen gelezen en het eerste wat ik denk is, tijd voor een Bavaria.

Klaas V 2016-06-30 09:47:49

Goed verhaal Jo! Knap hoor en al op de helft. Aftellen is begonnen dus. Wat een prestatie en wat een lekkere bruine koppies! Fijn dat het zo goed gaat, we blijven jullie iedere dag volgen. Geniet ervan. Groetjes van ons X