Dag 3. Rondje via Venray (52 km).

Nederland, Sint Anthonis

Lekker geslapen en het zonnetje schijnt alweer, we staan vanmorgen bijtijds op, we moet ons tentje weer opbreken.
Marius bakt lekker eitjes met bacon en we drinken ieder een espresso (uit een zakje) en dan spullen inpakken en fietskleding aan.
De auto zetten we op de parkeerplaats en wij vertrekken voor ons rondje richting Venray via de oostkant van de Maas, we komen daarna weer hier naar de camping om te douchen en om ons te verkleden, we gaan vanavond nl. uiteten bij Humphrey's in Uden en daar willen we natuurlijk wel fris aanschuiven, ook wel prettig voor de andere gasten.
Maar eerst nog lekker fietsen, we hebben in het begin een forse tegenwind, wederom zon en een lekkere temperatuur, aan het eind van de dag wordt er wel veel regen verwacht, maar nu is het nog heerlijk.
Die tegenwind mag de pret niet drukken, allemaal goed om te oefenen en met een beetje geluk mee op de terugweg.
We vertrekken weer naar de pont, nu van Samsbeek naar Afferden en dan rechtsaf naar Venray en vanaf daar recht tegen de wind in, zelf heuveltje af moeten we mee fietsen, want anders komen we niet voorruit.
Na een tijdje hebben we wel zin in een bakkie koffie, dus bij het vakantiepark het Leukermeer op zoek naar de Beachclub, maar mooi niks open om 11 uur, dus maar weer verder richting Papenbeek (niets open) dan gaan we over de Maasbrug en rijden richting Wanssum.
En ja hoor in het Wanssums cafe eindelijk een terrasje in de zon waar we even relaxed hebben zitten genieten van een koffie en een thee, we hadden nl. alle tijd.
Daarna weer verder richting Venray, daar op het Marktplein aangekomen maar weer een terrasje genomen, was ook daar nog erg rustig.
We zaten samen een bakkie thee te drinken, voor de rest erg stil, alleen aan de overkant van het marktplein zaten een paar Duitsers aan het bier. We konden daar niets eten, maar we zagen wel een aantal mensen met hoorntje ijs voorbij lopen, dus we dachten daar gaan we zo ook naar op zoek!
Dus afgerekend en we wilde weer opstappen, maar 10 meter verder op was de ijswinkel en toen zijn we daar maar weer op het terras gaan zitten.
Het was erg lekker dat ijs, we moesten nog 20 km terug naar de camping, dus we dachten nog wel wat calorieën te verbranden, maar volgens mij hebben we er uiteindelijk niet zoveel verbrand.
We gingen die laatste 20 km als een speer, we reden ruim boven de 20 op ons gemak en de top was 27 km met wat inspanning, wel lekker hoor : )
We "vlogen" door Overloon en waren heel snel weer in Sint Anthonis, dus daar ook maar weer op een terrasje gaan zitten voor een IJsthee en een snackplateau, we hadden nl. nog geen lunch op.
Daarna terug naar de camping, gedoucht en op het terras nog lekker in het zonnetje gezeten totdat we naar Uden vertrokken.
Daar nog lekker gegeten en een heel lekker rood wijntje op.Daarna naar huis en de spullen weer opgeruimd.
We hebben weer een top weekend gehad.