Dag 19. Poncin - Sainte-Anne-sur-Gervonde.

Frankrijk, Sainte-Anne-sur-Gervonde

Vandaag gereden: 88 km. Totaal gereden: 1002 km.

Jo heeft vannacht slecht geslapen omdat het regende en omdat er tot half vier een aantal jongeren iets aan het vieren waren. Ikzelf heb er vrij weinig van meegekregen. De campingbaas had geen vers brood dus in het dorp bij de super (die nu wel open was) brood en beleg gekocht en op het plein in het dorp zitten ontbijten. Verder is er over de eerste 70 kilometer weinig bijzonders te vertellen. Het is vlak en meestal naar beneden met veel mais en graan. We passeren de Rhone en gaan snel door de wat grotere plaatsen heen. Na kilometer 70 wordt het een ander verhaal. De hellingen zijn tussen de 6 en 10 % en dat hakt er in. In het dorp voor de camping willen we boodschappen doen maar moeten we nog een uur wachten tot de winkel open gaat. Dus maar naar de lokale pizzeria en speciaal voor ons maakt de big mama macaroni met varkensvlees klaar. Het was erg lekker en goed voor de broodnodige koolhydraten. Na een uurtje gaan we naar de winkel en ik ben blij dat we al gegeten hebben want er is bijna niets te koop. De laatste drie bananen zien er niet uit maar ik heb ze toch maar genomen want morgen moeten we weer klimmen. Na de laatste klimmetjes aangekomen op de camping tentje opgezet, gedouched en een ijsje gegeten. Dan neem ik nog een biertje en Jo een wijntje op het passeren van de 1000 km grens en gaan we zo heerlijk slapen. Als er tenminste geen feesten en partijen gaan plaatsvinden. Ik zou zeggen tot morgen.