Met m'n vrouwtje een nachtje naar Duiven.

Nederland, Duiven

Omdat dit het laatste weekend was wat nog vrij was voor het vertrek naar Santiago de Compostella zijn mijn lieve vrouwtje en ik samen een nachtje bij van der Valk in Duiven geweest. Zij met de auto en ik met de fiets. Het fietsen ging als een speer want ik had windkracht 5/6 mee en haalde over de 74 kilometer dan ook een gemiddelde van 23 kilometer. 's-Morgens om half tien vertrok ik met zoals eerder gezegd de wind in de rug. Bij Heerewaarden hoorde ik na door een gat in de weg te zijn gereden plots wat vallen en bleek dat mijn achterlicht eraf lag. Na alles bij elkaar geraapt te hebben weer doorgereden. Morgen maar eens kijken of ik het nog kan repareren anders een andere oplossing zoeken. Onderweg kom ik al fietsend door een "gezellig" industrieterrein een vreemde reclame tegen. Het luidde volgens mij (ik had het uiteraard snel moeten lezen omdat ik zo hard ging) "onder de lens shop" maar toen ik dichterbij kwam kwam ik tot de conclusie dat ik wel een sukkel ben. Het moest uiteraard "onderdelenshop.nl" zijn. Eerst nog gedacht om dit maar aan niemand te vertellen, maar och we maken allemaal wel eens een foutje. Rustig verder gefietst en op de brug bij Ewijk nog een foto gemaakt van Nijmegen in de verte. Aangekomen in Bemmel, waar Joke inmiddels aan het shoppen was geslagen, hebben we gelunched in het wapen van Bemmel. Ah lekker dacht ik. Ik sla de lunchkaart open en zie daar alleen maar aspergegerechten. Snel door dus naar de volgende bladzijden en daar zag ik twee kroketten met oerbrood wat me veel meer aanstond. Na ongeveer drie kwartier ben ik doorgefietst en Joke naar het van der Valk vertrokken. Onderweg nog genoten van een cruise over de Nederrijn. Aangekomen bij van der Valk even gebubbeld in het bad en vervolgens een biertje gaan nuttigen. 's-Avonds naar de livecooking gegaan en tevreden gaan slapen.