Dag 23. Pont-de-Barret - Valréas.

Frankrijk, Valréas

Vandaag gereden: 33 km. Totaal gereden: 1182 km.

Vannacht hebben we lekker en voor niks geslapen. Er was niemand bij de receptie dus lekker doorgereden na het ontbijt. Helaas heb ik mijn speciaal voor deze reis aangeschafte mes ergens verloren en moet ik het doen met mijn plastic mes. In het dorp een baquette en een paar croissantjes gehaald en op naar de kleine klimmetjes van de dag. Het was wel even afzien na de klim van gisteren. En vandaag hebben we er weer een van zeven kilometer. Jo ziet er tegenop als een berg. Maar eenmaal begonnen gaat ze hartstikke goed en zeven kilometer later staat ze juichend op de top. Ik ben trots op haar. Dit was, voor zover we weten, de laatste grote klim. In de afdaling komen we langs bloeiende lavendelvelden en het lijkt wel of we in een zeepjeswinkel terecht zijn gekomen. Het ruikt goed en het ziet er mooi uit. Jo krijgt steeds meer praatjes en zegt dat ze het hiervoor doet. Halverwege de afdaling naar Valréas nog een koffietje en dan lekker doordalen. Als we de camping oprijden zien we ook dat er een zwembad is. En jawel het is open. Na het gereedmaken van de campsite Jo naar het zwembad en ik boodschappen doen. Gelukkig hebben ze in de supermarkt een mes met kurkentrekker dus weer een investering gedaan. Je moet tenslotte wel je fles wijn kunnen openmaken. Na terugkomst ben ik voor de vorm ook maar even naar het zwembad gegaan maar ik heb het al gauw weer gezien. Dus ben ik gaan lezen bij de tent en alle apparatuur aan het opladen. Zometeen eten en vroeg naar bed. De planning is naar Avignon morgen maar dan moeten we vroeg weg want het wordt 36 graden. De verwachting voor de komende dagen is niet minder dus moeten we zorgen op tijd bij de volgende camping te zijn.

Zonnebloemen, lavendel, warmte. Genieten!

B&B 2016-07-04 20:04:33

Kijk dat zijn de temperaturen waar je iets mee kunt ..... Heerlijk en dan ook nog een zwembad en prachtige bloemenvelden .... Ik begin het nu te brgrijpen 😃

Ben en siets 2016-07-04 21:11:00

super goed van jullie en je goed insmeren he met die zon en 36 petje af voor jullie hoor succes met het vervolg van jullie reis en prachtige fotos zeg!

simone 2016-07-04 22:00:05

Wat leuk om jullie belevenissen op deze wijze mee te maken. Het lijkt me wel zwaar met deze temperaturen. Wij zijn deze streek vorige week ook door gekomen en vonden het er erg mooi. Jullie hebben nog wel een stukkie te gaan maar geniet er van.

gertrude 2016-07-04 22:32:05

Inderdaad een hele mooie omgeving en gelukkig voor jullie nu beter weer. Wij zijn inmiddels ook weer terug uit Spanje en maken nu ook de "natte" Hollandse zomer mee. S6 Marius en vooral Joke.......heel knap wat jullie allebei aan km's aan elkaar rijgen.