Dag 38 Trabadelo - Sarria

Spanje, Sarria

Vandaag gereden 66 km - totaal gereden 2246 km.

Bij het ontwaken vanmorgen was er behoorlijk laaghangende bewolking en het was redelijk fris. Maar na een paar kilometer brak het zonnetje door en werd het langzaam warmer. Vandaag op weg naar de Cebreiro en Alto de Poio. Onderweg naar de eerste top kwam er een Nederlander voorbij en daar even mee gekletst. Hij kwam uit Schijndel (hij kende Jan niet overigens) en heeft al aardig wat afgefietst. Was nu via Rome onderweg naar Santiago. Vorig jaar van Gibraltar naar de Noordkaap. Op het steile stuk ging hij door met zijn Spaanse fietsmaat Juan. Verder naar boven werd het steil maar het was te doen. De weg naar boven zorgt ervoor dat er ook een mooi uitzicht is over de omgeving. Tijdens een bakkie koffie na de klim besloten we vandaag een stuk door te rijden omdat het best wel lekker ging. Na een afdaling en weer drie kilometer klimmen gaan we een afdaling in van 12 km. Lekker brede weg en ruime bochten. Heerlijk. Onder aangekomen een broodje ei en een bak koffie en op naar Sarria. Omdat we zijn doorgereden hebben we een etappedag overgeslagen en zijn dus zaterdag al in Santiago. Mijn vrouwtje ingelicht en die is wel blij. We staan nu op de camping hebben een paar biertjes op en eten vanavond hier in het restaurant. We hebben tenslotte een dag budget over.

Hallo fietsvrienden, het gaat inderdaad opschieten. Wat een prachtige foto's van het uitzicht. Vooral die laaghangende bewolking maakt het erg mooi. Nou, hou die laatste dagen nog vol en geniet van de resterende vakantie met de meisjes.?

Peter en Wil 2015-06-24 18:31:57

He liefie, vanmorgen begon mijn dag al goed, omdat het voorlopig mijn laatste werkdag zou zijn en ik morgenvroeg eindelijk opweg kan richting jou!! En dan krijg ik ook nog het superfijne nieuws dat jullie toch al zaterdag aan komen!!!! Het kan niet mooier, dus vanavond voor vertrek even met Brigette een wijntje drinken om dat allemaal te vieren en uiteraard op jullie super dagje vandaag. Wat jullie allemaal niet over hebben voor ons ; ) XXXXXXXjes tot over 3 nachtjes love you je vrouwtje

Marius 2015-06-24 19:29:18

SSSSuuuuppppeeeerrrr !!!! Nu is het aftellen.... Dikke knuf en veel succes met de laatste loodjes ! XXxx

Hielke en Nelly 2015-06-24 19:45:45

Hoi Marius en Bert, We hebben net onze leenhond Spike van Brigette ontvangen. De meisjes komen eraan! Nog veel plezier en petje af, tijgers

Marquerita 2015-06-24 20:31:44

Ongelofelijk aan het eind van de reis nog even een sprintje en een dag inlopen. Wat een super benen. Geweldig Extra biertje zeker verdiend.