Dag 17. Poligny - Pont-de-Poitte.

Frankrijk, Pont-de-Poitte

Vandaag gereden: 35 km. Totaal gereden: 838 km.

Na een goeie nachtrust is het altijd lekker om te ontbijten met een vers croissantje en vers stokbrood. Hoe wreed werd deze droom verstoord. Om 8 uur zouden deze heerlijkheden arriveren dus wij op het terras wachten en wachten. Om half negen zijn we maar gaan rijden zonder brood te hebben gegeten. Gelukkig hadden we nog peperkoek en banaan en daar gingen we de klim mee beginnen. Volgens het boekje 5 % maar de eerste 500 meter waren verbindingsweggetjes en volgens de computer tussen 11 en 13 %. Maar eenmaal op de gewone weg ging het beter. Jo doet het fantastisch en we komen dan ook hijgend samen boven. Daarna weer lekker een stuk afdalen en huppakee daar gaan we weer. Dan zien we het bord van de beklommen col en gaan we lunchen. Aan de picknicktafel zaten al twee fietser uit Overveen en hun waren met de bus van Juijn heengereden en zijn onderweg richting het koude noorden. Wij vetrekken weer naar het warme zuiden en bivakkeren nu in Pont-de-Poitte. Vanmiddag samen met Jo en Sjakie een biertje gedronken en nu lekker liggen op het picnikkleed.

Toch wel gezelliger fietsen nu het weer beter wordt! En 'smiddags lekker even genieten van het zonneke , dat zou iedereen goed doen!jullie zijn goed bezig, en wel leuk dat jullie afen toe ook van die gekke Nederlanders tegen komt die ook een tour aan het fietsen zijn! Hihihi liefs karl en sandra, en vooral blijven fietsen oke?