Dag 17 Jauldes - Les Grand Batard

Frankrijk, Eygurande-Gardedeuil

Vandaag gereden 103 km - totaal 1167 km.

Vanmorgen lekker uitgerust opgestaan na een nachtje in een echt bed. Om acht uur een frans ontbijt bij de eigenaar van de gites in de keuken. Croissantje, stokbrood met zelfgemaakte (niet door mij maar de vrouw des huizes) jam, koffie en jus d'orange. Na te hebben afgerekend op de fiets gestapt voor de volgende etappe. Angouleme laten we rechts liggen en we pakken de route om de stad heen. In Torsac een bakkie, nadat we zoekend naar de bar er eerst glad voorbij zijn gereden. Bij La Mercerie even een cultuurmomentje en maar weer door. Dan een klim van 3,5 km naar de heuvelrug waar we lunchen en kunnen genieten van weidse uitzichten. Onderweg ook nog een plek tegengekomen waar gevallen Pelgrims hun wonden kunnen laten verzorgen (zie foto). Bij Montignac verlaten we de rug en krijgen we weer de klimmetjes voor onze kiezen. Kort maar heftig. Daarna fietsen we door het bos. Heerlijk koel en op weg naar onze camping. Eindelijk aangekomen op de "plaats" van bestemming blijkt de camping al 10 jaar niet meer te bestaan. Fk. Wat nu. Gelukkig is een van de bewoners van het 5 huizen tellende "dorp" bereid ons in zijn tuin, met uitzicht op het korenveld, te laten slapen. Ook mogen we water van hem pakken. Deze keer echter geen douche, toilet, wifi, elektra. Maar ik ben allang blij dat we hier mogen staan na 103 km. Gelukkig hadden we al boodschappen gedaan dus even wat gegeten en een bakkie koffie gedronken. Kijken wat de nacht ons brengt. Er lopen tig katten rond die nu al af en toe ruzie hebben. Net even met de buurvrouw staan praten die uit België komt. Er wordt ons aangeboden om te douchen en gevraagd of we ontbijt willen morgen. Allemaal hartstikke aardige lui hier. Oja, misschien ook wel vermeldenswaardig is het feit dat we over de helft zijn.

WAUW, toppers, over de helft, da's echte GEWELDIG ! Heel veel succes met de volgende helft, liefs van ons. Enne.... vieren wij nog ff vakantie ! XXxx