Dag 16 Chateau-Garnier - Cherves

Frankrijk, Jauldes

Vandaag gereden 68 km - totaal gereden 1064 km.

Het zonnetje scheen terwijl de tent wordt opgeruimd en dat was nodig want hij moet goed droog zijn. Vanavond gaan we in een B&B omdat er geen campings beschikbaar zijn op de afstand die we willen rijden. Bert gaat even naar de winkel voor wat te eten maar komt onverrichterzake terug. Blijkt de winkel op dinsdag gesloten. Dan maar peperkoek en toast. Na 4 km passeren we het 1000 km punt. Geen fanfare en streep dus zelf maar iets gemaakt. De paar dorpjes die we tegen komen hebben geen winkel of bakker tot we in Charroux zijn. Een leuk plein met bakker en terras. Het zijn Engelsen en een lekker broodje Egg en bacon op. Oja. we zitten aan de voet van de restanten van een abdij. Zo toch nog wat cultuur gesnoven. Door maar weer na een stempel te hebben gehaald. Leuke klimmetjes en lange afdalingen. Het landschap is gelukkig lekker gevarieerd. Bomen en velden. In Nanteuil-en-Vallee, een gerestaureerd historisch pelgrimstadje, eten we een stokbroodje tomaat en slaan wat fruit in. Op weg naar ons overnachtingsadres komen we twee Belgen tegen die ook onderweg zijn naar Santiago de Compostela. Ze hebben elektrische fietsen en fietsen twee dagen en dan een dag in de auto. Ze zijn nl. met z'n drieën en om en om rijd er elke dag een in de auto naar de volgende halte. We hebben ze gelukgewenst en ze speerde er vandoor. Vlak voor onze gite waar we overnachten willen we een ijsje eten, maar helaas geen ijs. Dan maar een biertje. Nog 2,5 km en we zijn er. Mooie gite en een vriendelijke patron. We kregen een biertje en gingen ons opfrissen. Om 8 uur is het diner en morgenvroeg om 8 uur ontbijt. Lekker luxe vergeleken met voorgaande dagen. Om 8 uur werden we geroep en voor het eten. We schoven gewoon aan bij de familie en hebben heerlijk gegeten. Stokbrood, wildzwijnpate, harde worst, varkenspate, radijs, gekookt ei, gezouten ham, sla, kaas en allemaal zelf gemaakt of uit eigen tuin. Een lekker aperitiefje, rosé, rode wijn en een cognacje. Nu lekker slapen.

Top, het 1000 km punt bereikt, gefeliciteerd met dit resultaat ! Liefs, de vakantiegangers. P.s., hier laat het weer ook te wensen over.... XXxx

Hielke en Nelly 2015-06-02 13:27:14

He boys, 2/5 zit er al op, nu op naar de volgende mijlpaal!! Ik ben super trots op jullie, vandaag was een feestje voor jullie, mooi weer, een afwisselnde route, een echt bed en een super maaltijd. Hopelijk wordt het de komende weken allemaal alleen maar mooier en leuker. Heel veel plezier en succes!!! Er wacht jullie aan het eind een mooie beloning ; ) Veel liefs van je vrouwtje en je vriendinnetje(voor Bert)

Marius 2015-06-02 21:42:46

Hahaha die belgen ook. Maar dat klinkt als weer een awesome dag :)