Dag 31 Castrojeritz - Carrión de los Condes

Spanje, Carrión de los Condes

Vandaag gereden 46 km - totaal gereden 1929.

Na gisteravond nog een hoop gezwam van vogelaars aangehoord te hebben toch lekker geslapen. Dat zal wel komen omdat mijn lieve vrouwtje me nog even gebeld had na haar werk. Het fietsen ging vandaag als een speer. Niet alleen door de puike conditie die we nu hebben maar zeker ook door de, ik schat, windkracht 3 a 4 mee. Van het traject zelf is weinig te vertellen. Fietsen op de hoogvlakte tussen graanvelden en af en toe een dorpje. In Fromista drinken we een kopje koffie en wordt Bert zijn fiets bestudeerd door een klant van de bar. Hij vind het oplaadsysteem voor de elektronica zo interessant dat hij er een fotoreportage van maakt. Daarna door naar Carrión de los Condes via een lange rechte weg met ernaast een pad voor de wandelaars. Het blijkt een redelijk stadje met aardig wat winkels te zijn. Op de camping alles weer in gereedheid gebracht en de was gedaan zodat ik morgen weer heerlijk fris op het fietsje zit. Het lijkt wel of dat de wind nog meer toeneemt. Maar hopen dat we hem morgen meehebben dan schiet het lekker op. Na even in het dorp een biertje te hebben gedronken. Boodschappen gedaan en gegeten. Was wel weer afzien.

Zo pelgrim, het begint al aardig op te schieten. We vinden het knap hoor, hoe jullie het doen in alle omstandigheden. Gelukkig is het nu wel mooi weer. Ook een prestatie op zich om iedere dag weer een stukje op je blog te plaatsen. Wel heel leuk voor het thuisfront. Nog heel veel succes en plezier. Groetjes van ons x

Ger en Anita 2015-06-17 14:58:13

Hey mannen. Jullie zijn nog steeds goed bezig hoor! Eind is in zicht. Leuke foto's trouwens gisteravond......!!!! wij zijn trots op jullie en zullen jullie belonen de 28e........!!!! succes morgen maar weer, het weer is beter bij jullie dan hier. Op dit moment regent het bier...eh hier bedoel ik. Zet 'm op de komende dagen jullie zijn er bijna! dikke kus voor allebei XX groetjes Bri

Brigette 2015-06-17 21:44:18

Haha, de biertjes lijken groter en groter te worden naarmate de reis vordert. En terecht overigens. Met goede prestaties verdien je natuurlijk ook goede beloningen :D Maar een conditie hadden jullie toch al als zwaar getrainde elite mariniers? Trouwens, mochten jullie het niet beseft hebben, jullie zijn nu precies een maand onderweg. Ga zo door!