Dag 3 Londerzeel - Flobecq

België, Flobec

Vandaag gereden 76 km - totaal 218.

Afgelopen nacht nog een regenbui gehad waardoor de tent bij het inpakken nog steeds nat is. Hopelijk voor de laatste keer. Het was bewolkt met af en toe de zon en een spatje regen. Op pad dus maar richting Aalst. Nadat we van de weg een fietspad opgaan beginnen ineens m'n neusvleugels te trillen. Wat ruik ik toch. En dan zie ik het. We passeren de Palm brouwerij. Ontelbare kratten Palmbier. Ook staat er daar een treinwagon. Blijkt dat we voor de verandering weer op een oud treinspoor rijden. Wel lekker rustig. Bij Opwijk passeren we een paaltje met daarop de mededeling dat we nog maar 2000 km hebben te gaan. Wij hebben overigens dit paaltje niet gezien omdat we dat pas later in het routeboekje hebben gelezen. Aangekomen in Aalst een bakje koffie gedronken en onze stempels gehaald bij de VVV. Daarna onderweg naar Flobecq. Een kilometer of veertig over een jaagpad langs de Dender. Lekker weer en heel rustig. Onderweg kwamen we een studente tegen die in haar eentje onderweg is naar Santiago. Na even gekletst te hebben ging zij verder omdat ze veel sneller is dan wij. Langzaam maar zeker worden de heuveltjes om ons heen hoger. Waar wij geen last van hadden omdat we nog steeds langs de oever aan het fietsen waren. Dan duikt daar Lessines op en krijgen we een serieus steile klim te verwerken. Op weg naar de camping komen we nog iemand tegen die tien jaar geleden naar Santiago was gefietst en als we wilden konden we in zijn tuin kamperen. Dat was echter nog een stuk extra fietsen en daar hadden we niet meer de puf voor. Eindelijk aangekomen op de camping blijkt het een behoorlijk hoog geitewollensokkengehalte te hebben. Alles bio wat de klok slaat. We kochten wat groente een biobiertje en biowijntje en hebben lekker gegeten. Nu lig ik in het biogras dit te schrijven in de laatste biozonnestralen en morgen gaan we op weg naar Frankrijk.

Haha! Biotastisch geschreven paps! Enjoy the ride mannen

Jesper 2015-05-22 15:44:35

Nou, dat Bio biertje en de Bio ingrediënten voor het eten zien er toch wel smakelijk uit. Zo is het niet erg om een Biootje te zijn.