Dag 20. Sainte-Anne-sur-Gervonde - Faramans

Frankrijk, Faramans

Vandaag gereden: 19 km. Totaal gereden: 1021 km.

Vannacht hebben we lekker geslapen en uitgeslapen tot half acht. We hebben besloten vandaag een "rustdag" te nemen. Eerst rustig ontbijt op met een bakkie koffie en daarna ontspannen de tent afbreken. Rond half tien fietsen we weg en het begint al aardig op te warmen. Het beloofd een warme droge dag te worden. De temperatuur gaat oplopen tot 30 graden. Na een kilometer krijgen we gelijk een klim van 1100 meter 8%. Met de benen nog niet echt op werktemperatuur viel dat behoorlijk tegen. Eenmaal boven even naar de bakker en gaan we door. In 9 kilometer tijd krijgen we 4 klimmetjes tussen 7 en 10%. Op de hoogvlakte liggen diverse meertjes en zodoende zien we eens wat anders. Na de klimmetjes krijgen we een afdaling tot 16%. Hier moeten we goed uitkijken want de weg slingert en ligt vol grind. Veilig beneden aangekomen fietsen we ontspannen naar Faramans en instaleren ons op de camping. Er is een overdekt gedeelte met een magnetron, koelkast en kookplaatjes voor algemeen gebruik. Rond vier uur zijn we naar het dorp geweest voor inkopen en een duitser geholpen die geen woord frans sprak en de barkeeper van alles probeerde te vragen. Iedereen tevreden en wij weer terug naar de camping. Joke heeft vandaag macaroni gemaakt zodat we morgen weer als een speer tekeer kunnen gaan. Nu nog even lezen en dan vroeg naar bed want morgen willen we vroeg vertrekken i.v.m. de hitte.