Dag 6 Honnecourt-sur-Escaut - Chiry-Ourscamp

Frankrijk, Chiry-Ourscamp

Vandaag gereden 82 km - totaal 424.

Er is eigenlijk weinig te melden vandaag. Nadat we een lekker stokbrood met gebakken ei hadden gegeten als ontbijt zijn we vertrokken. Het was bewolkt en het enige wat er vandaag te zie was, buiten de bebouwde kom dan, waren onafzienbare velden graan, uien en iets wat ik niet kon identificeren. Eigenlijk had ik er een foto van moeten maken en deze voorleggen aan een student biologie bijvoorbeeld. Misschien morgen want dan krijgen we volgens mij hetzelfde landschap weer. Aangekomen in St.-Quentin hebben we een bakkie koffie gedronken en Bert ging shoppen. Hij kwam terug met "du pain, pas de vin mais jus d'orange, tomates hollandaise, ail et camembert" voor lunch later op de dag. Het zonnetje begon te schijnen en wij weer snel door. Bij Happencourt geluncht en na de rivier de Somme te zijn overgestoken voor de verandering maar weer tussen de korenvelden door. Aangekomen in Noyon weer een stempel gescoord en een colaatje gedronken. Op weg naar de camping kwamen we een aldi tegen dus effe shoppen voor het diner. Op de fiets maar weer en de camping zoeken. Na 6 km te zijn omgereden hadden we de "camping" gevonden. De receptie was niet open dus wij een rondje gelopen om te kijken voor een plaatsje. Niks te vinden. Toen eindelijk de receptionist wakker was, betaald en de tenten opgezet. En toen begon het te regenen. Nu zitten we in de kantine die niet open is en wachten we tot het droog is anders kunnen we niet gaan koken. Met verregende groet, Marius

Tjee, dit klinkt best een beetje triest, vooral het: pas de vin, lijkt er op dat je stiekem had gehoopt dat hij een lekker wijntje in de boodschappentas had verstopt.Maar die zullen jullie bij de aldi wel gescoord hebben ; )Maar ik ben solidair, drink ook geen wijn. Morgen kom ik er waarschijnlijk niet onderuit ; ) XXXXXXXXXXXXXXXXXjes Jo.

Marius 2015-05-23 19:13:21

Klinkt goed allemaal ! Morgen een rustdag of.... Fijne pinksterdagen, liefs van ons. XXxx