Dag 13 Vourvray - Les Ormes

Frankrijk, Les Ormes

Vandaag gereden 71 km - totaal 892 km

Gisteravond deel 1 van de route ceremonieel in de vuilnisbak gegooid zodat we vandaag met deel 2 kunnen beginnen.
Na het ontbijt en het oppakken van de spullen kwam de beheerder van de camping vlak voor we weggingen. Kon dus eindelijk het paswoord vragen (nogmaals dus want gisteren was ik het vergeten) en de blog uploaden. Via het schitterende industrieterrein van Tours door naar het zuiden. Eigenlijk is er voor de rest niet zo veel te melden. Een omleiding omdat er weer een spoorlijn werd aangelegd was wel een van de hoogtepunten van de dag. Na onze lunch genoten te hebben onder de rozen maar weer door. Ik had het vandaag de laatste 20 kilometer behoorlijk zwaar. Misschien van de BBQ en het flesje wijn of omdat het echt een verschrikkelijk saaie route was vandaag. Het hoogtepunt van de dag was toen we een Nederlander tegenkwamen die vanuit Bordeaux naar Nederland aan het fietsen is. Daarna nog een kilometer of vier naar de camping en onszelf verwend met een biertje. Spullen opgezet en boodschappen gedaan. zelfs een lekker taartje als toetje.