Dag 6. Sankt Vith - Troisvierges

Luxemburg, Troisvierges

Vandaag gereden: 29 km. Totaal gereden: 284 km.

Vannacht was het droog gebleven maar bij het ontwaken was er alweer een dreigende lucht (ook in de tent van de bonen die we hadden gegeten). Dus maar weer snel inpakken voordat het begint te regenen. Nog even snel een ontbijtje naar binnenwerken en op pad maar weer. De Vennenbahn loopt langs de camping dus zaten we al snel weer op de route. Vandaag een kort ritje naar Luxemburg. Na een aantal kilometer begint het weer te regenen dus snel de regenschoentjes aan. Deze hadden we met de hoop op een droge rit niet aangedaan maar helaas. De Vennenbahn is vanaf hier niet zo goed onderhouden.als de vorige ettapes dus nu hebben we stukken gravel en iets wat lijkt op een boerenpad richting de weilanden. We komen vandaag ook bijna geen andere fietsers tegen. Wel een paar tunnels en steile korte klimmetjes. Ook regent het inmiddels behoorlijk hard. Eenmaal in de buurt van Troisvierges slaan we van de Vennenbahn af richting de camping en krijgen we een forse klim voor de kiezen, dan alleen naar beneden naar de camping. Daar bleek dat het net zo duur was om een kamer te nemen als om in het zompige gras te gaan staan met de tent. Snel gekozen dus. De kamer stelt niet veel voor maar we liggen hoog en droog. Na geïnstalleerd te zijn gaan we te voet het dorp in en eten daar een broodje en doen inkopen voor het avondeten. Gelukkig is er een wasmachine en droger en kunnen we morgen dus weer lekker ruikend op pad.