Dag 30 Burgos - Castrojeritz

Spanje, Castrojeriz

Vandaag gereden 54 km - totaal gereden 1883.

Vanacht droog gebleven maar wel koud. Na vertrek van de camping nog door Burgos gereden. Er staat daar een behoorlijk imposante kathedraal. Na een stempel te hebben gehaald op weg naar Castrojeritz. Na Burgos komen we op lekker rustige wegen terecht. Vanaf Cavia moeten we over een 4 km vlakke gravelweg. Na koffie te hebben gedronken in Estepar beginnen de twee klimmetjes van vandaag. Een van 3 en een van 2,5 km. Vandaag ging ik daar niet lekker over. Mijn maag en darmen spelen een beetje op dus doe ik het heel rustig aan. Eenmaal boven bij de tweede klim kom je uit op de hoogvlakte en kruisen we het voetpad van de wandelaars. Dan een heerlijke afdaling waar bij de ruine van San Anton nog een stempel gescoord kan worden. Vervolgens zie je in de verte een oude Tempeliersburcht op een heuvel. Daar is ook de camping. Ik heb nog even rustig gelegen en voel me al weer een stuk beter. De fiets even nagekeken en de ketting gesmeerd.

En maar door, en maar door, en maar door en maar door.... Echt GEWELDIG ! Nog een week en dan komt de eindstreep langzaam in zicht. Heel veel succes enne.... beterschap. Een knuf van ons en liefs. XXxx