Dag 24. Valréas - Avignon.

Frankrijk, Avignon

Vandaag gereden: 75 km. Totaal gereden: 1257 km.

Gisteravond dus besloten vanmorgen om half zes op te staan en jawel hoor het gaat regenen om vijf uur. Gelukkig maar een klein buitje dus om half zes gaan we aan de slag. Het gebruikelijke ritueel en tijdens het vullen van de waterflessen kom ik erachter dat mijn pet nog in de inmiddels opgeborgen tent zit. Gelukkig heb ik een bandana bij me anders wordt mijn tere bolletje teveel geteisterd door het zonnetje. Na een ieniemienie klimmetje een brood gekocht en vertrekken we uit Valréas. Lekker lang naar beneden dus met zo'n 25 per uur schieten we lekker op. Het landschap begint wel te veranderen. Geen lavendel meer voor Jo maar uitgestrekte druivenvelden. Ook worden we de gehele weg vergezeld door het geratel van irritante krekels. Dan krijgen we volgens het boekje nog een paar kleine klimmetjes. Nou die kleintjes hakken erin. Daarna is het weer rustig op weg naar Avignon. We gaan over de Rhone en na een paar kilometer zien we de camping. We zijn best wel moe wat waarschijnlijk een combinatie is van afstand en warmte. Omdat we voor liggen op het schema besluiten we hier twee dagen te blijven. Bij de receptie zien we een bordje dat het overmorgen 39 graden wordt. Dat wordt dus vroeg vertrekken op weg naar Arles. We hebben net gegeten en zijn behoorlijk duf. Het zal dus wel niet laat worden. Zometeen eerst maar eens een koude rosé nemen als afzakkertje. En ook hier zitten ze weer die krekels.

Mooie omgeving lekkere gezonde salade. Geniet van rustdag.