Dag 18 Les Grand Batard - Loupiac

Frankrijk, Loupiac

Vandaag gereden 87 km - totaal 1254.

Lekker geslapen en rustig ontwaakt in het gehucht Les Grand Batard. Na te zijn uitgezwaaid door de Vlaamse bewoonster, weer de heuveltjes in. Dan, na ongeveer 15 km, rijden we de bossen uit en komen tussen de druivenranken van de Bordeaux wijnen. In de verte torent het chateau van Monbadon boven de velden uit. Het begint inmiddels behoorlijk warm te worden. In Montagne een bakje koffie en mijn bidons gevuld met water. Op naar St. Emilion. Ondertussen passeren we het ene na het andere chateau. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot zo'n 35º. Niet echt lekker om in te fietsen. Van de route verder is weinig te vertellen tot de aankomst in Cadillac. Een colaatje gedronken en boodschappen gedaan en vervolgens verkeerd gereden naar de camping. Een omweggetje van 10 km. Dat is op zich niet zo erg maar het bier werd warm in mijn rugzak. Eindelijk in de buurt van de camping blijkt tie op een steile helling te liggen zoals we nog niet hadden gezien en dan is het niet zo verwonderlijk dat we lopend naar boven gaan. Het bier in koud water drinkbaar gemaakt en veroberd. Fout fout fout. Had beter eerst mijn tent kunnen opzetten. Had er totaal geen zin meer in. Uiteindelijk gelukt en doodmoe te matras gegaan.

O,o, kan me voorstellen dat dat niet meer leuk was.... Wel goed geslapen ? XXxx

Hielke en Nelly 2015-06-06 17:09:36

"Dat is op zich niet zo erg maar het bier werd warm in mijn rugzak". Held!!

Jesper 2015-06-07 09:17:41

Gloeiende gloeiende! Bier warm, dat is pas afzien