Maandag 8 augustus – Naar Sukothai

Thailand, Lampang

Vanochtend verlaten we onze mooie plek in Lampang. De bus haalt ons op MET gids. Nou ja, dat had voor ons allemaal niet gehoeven. Maar het was allemaal lastig boeken, duurde heel erg lang bij de agent, veel langer dan normaal gesproken en ik was al blij dat een en ander rond was. Ik had wel aangegeven dat we niet constant een gids nodig hadden, maar kennelijk zijn ze bang dat we als een stel bange onervaren reizigers niet in staat zouden zijn zelf in het busje te stappen en in te checken bij het hotel. Nou, neem me niet kwalijk, maar wij vonden dit allemaal nogal overdreven.

We kunnen nog niet inchecken, maar dat hadden we van tevoren al bedacht, maar we wilden niet nog de hele ochtend nog maar wat rondhangen in het resort. In de receptie/lounge is het enigszins rommelig en ook als ik wil gaan plassen in de ruimte waar normaal gesproken denk ik restaurant is, rommel en overal lakens over. Inderdaad, lunchen en diner kan nog niet. Ze zijn duidelijk ook hier nog aan het opstarten. We zitten in een klein gehuchtje bij Sukothai (dus niet in de nieuwe stad zelf) in het Tharaburi resort. Dus we gaan zoals we al eerder hadden bedacht eerst te voet de omgeving verkennen en lekker lunchen. Uiteindelijk lunchen we bij een plek waar een Thaise dame met haar Britse ega de scepter zwaait, het is lekker en waarschijnlijk zullen we ons vanavond nog een keer die kant op begeven.

De kamer is werkelijk schitterend, mooi en smaakvol vormgegeven, zeer ruime badkamer en een lekker balkon. De rest van de middag lezen en relaxen we wat. Morgen om 08.15 begint onze excursie: Fietsen in de omgeving en ook natuurlijk heb bezoek van Sukothai Historic Park. Ik probeer nog een beetje geschiedenis over Sukothai enz. in mijn hoofd te stampen, maar het valt niet mee… Zoveel koningen, tijden en ontwikkelingen. We gaan het morgen wel weer zien. Het maakte 15 jaar geleden een grote indruk op me, wellicht nu weer of ben ik toch al een beetje gewoon geraakt na alle Azië reizen aan dit soort plekken?