Woensdag 3 augustus : Bikaner -Jaisalmer

India, Jaisalmer

Het is een lange reisdag en ik ben niet erg fit, doezel veel. Onderweg is er weinig verandering in het landschap, wat kleine bosjes en struikjes…en ik had slecht geslapen, mijn ingewanden zijn zich duidelijk aan het aanpassen (de gebruikelijke Delhi-belly na een dag of vier, vijf). We eten gezellig in een prima restaurant langs de weg en het smaakt. In de loop van de middag komen we dan aan in Jaisalmer. Het is werkelijk een plaatje! Een prachtig fort met een enorme koele lobby. Als je het gevoel van luxe wilt ervaren.. kom dan hier heen! Het schijnt dat dit fort een jaar of 20 terug geheel in stijl nieuw is gebouwd. Alles ziet er pico bello uit. Een ding is natuurlijk weer gewoon Indiaas: de elektriek. Het is altijd weer een puzzle om in het woud van alle knopjes de juiste lampen aan te kunnen doen en stroom op het stopcontact te zetten dat je wilt gebruiken. We willen na wat opfrissen en relaxen een biertje gaan drinken in de rooftopbar, maar die is gesloten, want het heeft nogal geregend. Voor onze kamer die uitkomt op een binnenplaats staat een fontein en daar komt dus ook alle regenwater naar beneden, een bijzondere ervaring. Dan gaan we om een uur of 8 maar dineren. Het smaakt prima, beiden hebben we heel sappig vlees uit de tandoori met wat naanbrood. Helaas komt het er bij mij ’s nachts uit. Lang leve het omschakelen naar dit ongelooflijk hete klimaat hier in de woestijn en ander voedsel. Mijn darmen vinden het tijd voor een grote schoonmaak en dus loop ik iedere 10 minuten de hele nacht door naar het toilet. Dat wordt morgen geen Jaisalmer … jammer, want ik vond het een prachtige stad..

Ach, stakkert ...............IMMODIUM doet soms wonderen. Het hotel komt me trouwens erg bekend voor. Ben ik ook geweest ;)

Marcel 2016-08-05 09:37:58

Meestal na een paar dagen gaan de darmpjes protesteren he. Toch maar bananen etc. Eten en kalm aan doen . Kun jij dat wel......

Betsy 2016-08-05 13:04:19

Dat is niet leuk. Beterschap hoor.

Coby van eijk 2016-08-05 18:50:16

dag lieve Jac. dat je maar weer snel beter mag worden, mam