Zo 22 juli Aankomst Bangkok en verder vliegen naar Chiang Rai

Thailand, Bangkok

Na een klein beetje zoeken en flinke einden lopen vinden we de transitbalie en zijn ook daar meteen aan de beurt. Zouden we op Schiphol de rijen achter ons hebben gelaten? Ik kan het me niet voorstellen. Hoe dan ook, we zitten nu te wachten in een uiterst rustige gate in een wat grauw Bangkok. Op naar Chiangrai, waar we eerst maar wat gaan acclimatiseren alvorens we onze trip vervolgen naar Laos! Overigens ben ik nu compleet alle gevoel van dag en tijd kwijt. Raar om zo meteen ineens midden in Thailand te staan, maar op een vliegveld heb je toch weinig idee van waar je bent (tenzij je natuurlijk op een of andere uithoek bent, met de kinderen vloog ik ooit terug van Kho Pagnan en dat was niet meer dan een afdak... en ook in Myanmar, alleen een wachtruimte met een groot boek, daar hadden ze niet eens computers!).

Als we aankomen op het kleine vliegveldje van Chiangrai worden we begroet door eindeloze reeksen orchideen. Prachtig. Grappig hoor, de enige bagageband die er is wordt geflankeerd door tientallen orchideen! Ook hier geen rijen... zou het dan toch? Onze bagage moet nog even door de rontgen en dat was het dan (geen rij). In de aankomsthal zien we gelukkig iemand met een bord "Vincenten"erop . Altijd afwachten, aangezien ik geboekt heb, staat het natuurlijk ook wel eens op mijn naam, waardoor Adrie zeer ter mijner vermaak als Mister Vandenberg wordt aangesproken. Iemand van het reisbureau ter plekke. Spreekt een beetje Engels, maar doet zijn best ons te onderhouden en vertelt gelijk een en ander onder weg. Ons hotel zit zo ongeveer om de hoek bij het ziekenhuis waar pas die jongetjes hebben gelegen die een week in die grot zaten opgesloten. Op bezoek gaan met wat balonnen gaat dus niet meer. Na ruim een kwartier zijn we bij ons hotel en krijgen we nog snel een envelop met vouchers voor het hotel en ook voor het hotel en transfer als we terugkomen. Volgens de gids vertrekken we dinsdag om 07.00hrs richting Laos, volgens de papieren in de envelop om 09.00hrs. morgen maar eens zien op te helderen. we hebben een fijne kamer in een soort bungalowtje. Vlakbij ook een zwembad. Nadat we een beetje zijn geinstalleerd drinken we een biertje in het hotel en lopen we de straat in op zoek naar een eettentje. Snel gevonden en lekker gegeten. Lach niet: Adrie pizza Grande Pauline en ik een pasta met tonijn. Eerst maar eens even een beetje wennen!

Hotel: http://www.lalunaresortchiangrai.com/Map.html

Die Grande Pauline daar gaan we hier nog lol om hebben!!! Het klinkt top jongens, geniet!!!

Brigitte 2018-07-23 11:53:31

haha..duurde even eer mijn kwartje viel. Adrie zijn oudste dochter heet namelijk ook Pauline