Zondag 3 juli - Vertrek naar Schiphol voor vlucht naar Chengdu

Nederland, Haarlemmermeer

Hierbij een berichtje vanuit Chengdu...zowaar een internetaansluiting...en de stroom doet het ook weer (was uitgevallen vanwege heftige regenbuien gister). Ja, dat is hier natuurlijk heel normaal.

Vanmiddag al heel vroeg op Schiphol, ik had een trein eerder omdat ik rijkelijk vroeg op station Roosendaal was en dat leek me niet verkeerd aangezien er geen treinen reden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, dat begint goed. Jazeker, overstappen Breda en dan met de Fyria zonder bijbetalen in no-time in Schiphol. 3, 5 uur voor vertrek. Tja, dat was ook niet echt de bedoeling ; dan nog maar even een lekkere worst van de HEMA met een broodje...lekker buiten in de zon. Je weet maar nooit wat je weer krijgt. Die Chinezen eten alles wat vier poten heeft, behalve tafels is een waar gezegde. Uiteindelijk maar gaan inchecken en binnen 10 minuten ook al door de douane. Flink wat gelopen om de tijd wat te doden en nog wat beweging te hebben voordat ik 10 uur zit... De tijd ging lekker snel, toch een hoop te zien op Schiphol.
Bij het boarden denk ik 3 van mijn medereizigers te ontwaren (zelfde oranje Dimsumlabel aan de rugtas). Mooi, die onthoud ik even.

Voorspoedige vlucht en goede service (KLM). Ik zit naast een verlegen Engels meisje, die amper haar mond open doet behalve voor overbodige beleefdheidsfrasen. ok.
Op een gegeven moment spreek ik een van de vrouwen aan die bij het toilet wacht en idd wij zijn groeps- en ook nog kamergenoten. We hebben een leuk gesprekje. Gelukkig maar, toch altijd afwachten.