Vrijdag 4 oktober: Vertrek Roosendaal - Istanbul

Nederland, Roosendaal

Na een veel te korte nacht, veel te vroeg op. Gisteravond nog druk bezig geweest met wassen, poetsen, inchecken enz. en nog even wat drinken met Adrie die pas tegen half 12 thuis kwam. Vandaag is het eindelijk dan zo ver. Wel raar om zonder Adrie op reis te gaan, maar ook weer op een of andere manier vertrouwd omdat ik natuurlijk voordat ik met Adrie was, regelmatig alleen op reis ben geweest.

Gelukkig geen gekke dingen met de trein en op Schiphol departure hall 3, dan naar de douane in departure hall 2, nog even flink lopen. Compenseert gebrek aan training vooraf denk ik dan maar. Uiteindelijk loop ik maar gelijk door naar de gate waar we 20 min later zouden baorden, maar dat wordt ruim een half uur later. We vertrekken ook met een flinke vertraging, zonder dat er ook maar iets over wordt vermeld. Gelukkig hebben we toch tijd genoeg in Istanbul om over te stappen. Bij de gate maak ik kennis met Frank en Madeleine. Naast me in het vliegtuig zit een meisje die met de jongerengroep van Shoestring ook naar Nepal gaat, de reis met 5 daagse trekking. Niet meer voor mij :-). Maar leuk gezelschap. Verder prima vlucht.

De nieuwe Istanbul airport is buitengewoon mooi. Heel ruim opgezet en hoog dak met een knipoog naar de architectuur in de moskeeën. We drinken wat en lopen nog maar wat rond. Er is echter maar één pier en die hadden we dan ook wel gezien. De grote winkel van Luis Vuitton slaat echt alles: een gebogen gevel met daarop een projectie in steeds een flinke kleur die via psychedelische figuren overgaat in een andere kleur/patroon. Magnifiek.
Verder kijk je je ogen weer uit naar wat er allemaal zo langskomt geflaneerd. Eindelijk zijn de vijf uur wachten om en vliegen we verder naar Nepal.
In het vliegtuig zit ik tussen heel gezellige groep mensen die met Plan Nederland projecten gaan bezoeken in Nepal en het eindeloos wachten voor we opstijgen (meer dan een uur vanwege drukte en slecht weer, het regent ook hier flink) prima te doen maken. Ook deze vlucht heeft behoorlijk wat turbulentie.

Ja, zucht , die vreselijk absurde luxe van het midden oosten, waar de gewone mens absoluut niet mee telt!!