Donderdag 17 augustus: Chengdu –Amsterdam

China, Chengdu

We hebben heerlijk geslapen weer in het ons bekende Wenshun Mansion hotel. Alles is zo weer ingepakt. We hebben een vaste plek waar alles zit, dus dat is zeer makkelijk pakken. Ik laat mijn broek nog even afgeritst en nog even mijn sandalen aan tot we vertrekken. We kuieren rustig door het parkje, waar ook weer mensen bezig zijn met o.a. Tai Chi. Het is warm en broeierig, maar in het parkje is het heerlijk onder de bomen en aan de watertjes. Het park heeft duidelijk de afgelopen jaren ook een opknapbeurt ondergaan, er staan nu keurige bordjes en ook de paden zijn nu heel netjes aangelegd, er is een echt theehuis, daar waar voorheen een oud houten optrekje stond. En er is voor de kleintjes een kermisje. Ja, de tijd gaat hier ook razendsnel vooruit!

We kuieren terug en lopen nog even een theewinkel in, maar ik krijg het daar op mijn heupen van zo’n verkoopschaduw, die steeds maar net een pas achter je blijft en ik ga geen theepotje van 10 cm kopen voor 75 euro. De groeten. Maar ernaast is nog een soort van souvenirswinkeltje en daar koop ik voor Frank nog een beetje wierook en Adrie kiest een mooie stokjesset uit voor als we thuis gaan Chinezen! Nog een koekje in geval we onderweg zouden verhongeren en dan maar naar de kamer voor de laatste zaken. We doen er best een tijdje over naar de luchthaven, het is druk, bijna een uur zijn we onderweg. De luchthaven is vrij nieuw, maar beschikt nog niet over QR code lezers, dus zijn we blij met de uitgeprinte instapkaarten en we scharen ons in de rij voor bagage drop-off. We hadden beter niet tevoren ingecheckt de incheckrij gaat een stuk sneller, geen idee waarom. Ik geloof dat er max 20 mensen voor ons stonden ( voornamelijk tweetallen) en we hebben werkelijk 50 minuten gestaan, toen ineens de dame van de priority ook ging meehelpen. We kregen alsnog een instapkaart en konden verder. Het gaat verder allemaal vrij vlotjes, bij de douane moeten we toch niet de zorgvuldig bewaarde vertrekkaartjes inleveren, maar wel ons visum.

Nog tijd genoeg om nog een keer een Chinese maaltijd te nuttigen met een koel biertje erbij..
We zijn lekker vlot met inchecken en dan moeten we afscheid nemen van deze mooie reis…

Ga je laatste verslag lezen vanuit een hotelkamer in Heerenveen. Enkele dagen op pad en nog Giethoorn bekijken. Dat is echt iets anders dan al die mooie foto's van tempels, natuur, speciale kiekjes van de bewoners dan in de kleur oranje en nog veel meer mooie kleuren. Niet teveel in de koffers meenemen, denk aan de douane in Nederland hahahahah. Een heel goede vlucht en wanneer komen jullie weer in dat kikkerlandje? Heel veel groetjes en tot Ziens.