Vrijdag 19 augustus: New Delhi - Frankfurt - Roosendaal

Nederland, Roosendaal

Helaas komen we op de luchthaven en zien we dat we al direct drie kwartier vertraging hebben. Alles duurt verder wel lang. Fikse rijen bij douane en security. Ik viel verder van mijn stoel van verbazing, want al die security jongens die daar maar een beetje staan te hangen, hebben zo’n reflecterend jack aan en daarop staat ook een embleem met “no tips please”. We gaan maar koffie drinken bij de Mc Donalds en nemen er een lekker frietje bij. De rupees moeten op en dus kopen we nog een paar kleine cadeautjes en koopt Adrie van het laatste geld nog een ijsje. Het was alleen weer zo ondoorzichtig, want de koek werd apart gerekend en we kwamen 40 rupees tekort. Hahaha. Adrie bood aan een euro te geven, maar uiteindelijk was het wel goed. Nu hopen dat we niet meer vertraging krijgen, want anders redden we het niet bij de overstap in Frankfurt, je moet daar altijd zo ver lopen en met een metrootje enz.
Uiteindelijk vertrekken we pas om half 5, en hebben we ruim drie kwartier om over te stappen in Frankfurt. Het is gelukkig niet aan de andere kant van het vliegveld, dus als we aan komen lopen, kunnen we direct boarden. Op Schiphol duurt het even eer we de koffers hebben, maar we halen net met nog een paar minuten speling de trein naar Roosendaal, waar Simone ons ophaalt. We kijken terug op een heel bijzondere reis, met heel veel moois. We kunnen terecht zeggen: Incredible India! Wat hebben we genoten!

Voor wie nog een leuk stukje wil lezen over Varanasi dan kan ik dit artikel dat Adrie net vond aanraden, het is formidabel geschreven en al ruim 20 jaar oud, maar nog net zo actueel!

Super, dat jullie zo'n mooie- en indrukwekkende vakantie hebben gehad! Ik heb genoten van je reisverslag en moest ook regelmatig ff smilen want ik kon me een aantal situaties zo voorstellen. Welkom terug en zie je morgen!