Za 21 juli We gaan op reis!!! Roosendaal-Schiphol

Nederland, Roosendaal

Half vijf 's middags was het dan eindelijk zo ver, de taxi was er al om ons naar station te brengen. Het huis is nog nooit zo schoon achtergelaten haha. De intercitydirect in Rotterdam had problemen,waardoor wij direct in konden stappen in de vorige die vertraagd was. Heel vroeg op Schiphol, in ruim een uur vanuit Roosendaal! Dan maar gelijk inchecken (kon niet thuis vanwege overstap in Bangkok) en dan lekker wat gaan eten. Dachten we. Ja, hoor. Moesten we toch via de incheck-machines en werd mijn paspoort stelselmatig geweigerd: niet meer geldig. Nou, ik weet niet, het is geldig tot 2024! Dan maar naar zo'n meneer, in heel die drukte. Oh, waarschijnlijk bent u wel al ingecheckt maar willen we uw paspoort nog nader bekijken. Gaat u eerst maar een kop koffie drinken om een uur of 8 kunt u hier zo doorlopen en anders staat u anderhalf uur in de rij. Ok. Vond het niet echt een jofel idee. Dan eerst maar wat gaan eten en idd... de enorme rijen waren na een lekkere Hollandse biefstuk met frietjes als sneeuw voor de zon verdwenen. We kunnen idd zo doorlopen en mijn paspoort gaf ook verder geen problemen. Wel weer bij de zelfcheck, want in mijn paspoort heb ik nog zwart haar en nu is het lichtgrijs en daar had de fotoherkenning toch wat moeite mee. Ook de security ging eens een keer vlot. Aangezien we nog niet aan ons max. gewicht zaten, de zware bergschoenen maar in de koffer gestopt. Dat scheelt en hoop, want die moeten altijd uit. Geen riem aangedaan. En het was het nieuwe systeem, camera's, laptop en vloeistoffen hoefden er niet apart uit. Wat een zegen....
We vlogen met Eva air (made in Taiwan) en hadden heerlijk ruime stoelen met veel beenruimte. Dat is wel eens anders. Prima verzorging aan boord door een soort mini-vrouwtjes als stewardessen met natuurlijk allemaal een eindeloze glimlach en mooi opgestoken donker haar. Heel wat anders dan de meer dan "manshoge"conductrice in de trein, die op een indrukwekkende manier uit de kluiten gewassen bleek. Daar ging je volgens mij niet tegen lopen zeiken.