Het laatste traject.

Spanje, A Barcala

Buenos Tarde Amigo,s,
Kon vanmorgen uitslapen. Ook wel eens lekker. Na een goed ontbijt sta ik half 10 op straat. De straat is nat, niet van de regen maar van het schoonspuiten.Het belooft weer een mooie zomerse dag te worden. Eerst voor mijn mobiel een andere oplader kopen. Van de hospitalero heb ik een adres gekregen waar ze mijn kunnen helpen.. Ik heb het snel gevonden. Moet even wachten voordat ze open gaan. Ik ben wel nummer 1. Gelukkig hebben ze voormij het juiste snoertje en voor 3.50 ben ik van mijn probleem af.
Wat een zaligheid. Ik kan nu weer mijn mobiel gebruiken. Binnen 1,5uur heb ik 100% power.Ik heb me echt hopeloos gevoeld. Kon echt niets. Continu opladen en dan kreeg ik de melding dat de mobiel 10 uur nodig had om op100% te komen. Dit probleem is ook verleden tijd
Dan richting cathedraal kijken of ik nog bekende ziet. Het is weer druk met school kinderen. Er staat al weer een rij mensen te wachten om de cathedraal in te mogen gaan. Ik vond Santiago niet leuk. Erg druk. Als je mondmasker niet goed zit staat er direkt de security achter je en wijs naar je neus. Ook heb ik geen zin in mijn Compastella op te gaan halen. Om daar uren voor in de rij te gaan staan heb ik geen zin in en geen behoefte voor. Ik hoef er geen bewijs voor te hebben wat ik gelopen heb. Het zit in mijn hoofd en in mijn.benen dat is genoeg.
Ik heb vanmorgen echt een ander gevoel. Ik ga het laatste traject lopen..Finisterre ik kom er aan. Dat gevoel heb ik. Voel me happy en heb er heel veel zin. Inmiddels weet ik waar de route loopt. Als ik zo 3km gelopen heb en de cathedraal op afstand ziet bel ik Jan om hem te zeggen dat ik nu echt met het laatste ben begonnen.De route is echt mooi. Prachtige huizen. Ook nieuwbouw wijken.. Half 2 pauze met een heerlijke pasta salade. Neem er ook een biertje bij.
Moet kunnen..
Dan heb ik een sterk klimming om een berg over te steken en opnieuw af dalen om bij Pontemazeira te komen. Al de keren dat ik daar was regende het. Nu warm en een stralende zon.
Om half 5 ben ik in Negreira in albergue.
Slaapzaal Van ongeveer 10 personen. Oordoppen liggen al onder mijn kussen voor als er vannacht weer een gaat snurken. Morgen 33km naar Olveiroa.
Dat is de laatste dag met veel km. Ga ook vroeg lopen. Ik ken de route. Vandaag ook weer heerlijk naar mijn muziek kunnen luisteren. Dan ga ik altijd lekker na lopen denken over de tekst van zo liedje. I am A pelgrim van Johnny Cash, Follow the Sun van Xavier Rudd en nog veel meer . Kan er zo van genieten.
Ik ben ook bezig in mijn hoofd om de balans op te maken van wat deze camino met mij gedaan heb. Ik heb nog een paar dagen de tijd om daar achter te komen. Een antwoord te krijgen op deze vraag.
Lieve mensen. Dit was het weer voor vandaag. Dikke kus en tot het volgende verslag. Lida

Hoi lieve super vrouw...dat gevoel... dat het er bijna opzit..blij..maar ook n beetje verwarrend hé... Zoveel gedachten door je hoofd.. Maar eerst nog even genieten van Finnesterre.. Heb ook mooie herinnering aan follow the sun .. Weet je nog ? Samen boven op die berg in Italië.. Geniet nog van de komende dagen en straks je thuiskomst ....💋

Corrie L 2021-10-13 22:08:49

Lieve Lida, Gelukkig dat je mobiel het nu goed doet. Weer lekker met muziek lopen. Op naar het eindpunt,dat ga je ook lukken. Wat zal je dankbaar zijn dat het je gelukt is. Sterkte met de rest van de kilometers. Liefs ,Yvonne

Yvonne 2021-10-13 22:14:44

De laatste etappe Niet leuk en wel leuk Nog even de tijd om de balans op te maken 😄Het is straks echt over. Ik heb in ieder geval genoten van je verhalen Bedankt👍

Clazien 2021-10-13 23:39:30

Wat geweldig Lida om het zo te beleven Steeds weer leuk om te lezen Sukses met de laatste k m

Paula Grootscholten 2021-10-14 07:34:02

Heb er van genoten. De herinneringen zullen je bijblijven. Koester ze. Geniet nog van de laatste dagen.

Luc Vermoesen, Antwerpen 2021-10-14 08:40:59

De laatste kilometers. We denken aan je. Nog even een dikke knuffel. We zien je gauw. XXX