Van Valdesalor naar Careces.

Spanje, Cáceres

Zondagmorgen 6 uur opgestaan. Het was droog en na een nacht goed geslapen te hebben gingen we eerst ontbijtje doen in een bar aan de overkant. De bar was al om 6.15 uur open. Heerlijk koffie Amerikano en een tosta met marmelade. Inmiddels was het weer gaan regenen dus regenkleding aan getrokken. 7 uur ging ik met Frea lopen. We zouden wel zien of we bij elkaar zouden blijven anders zien we vanavond elkaar wel weer. 28 km te gaan. Na verloop kregen een hindernis van water op de weg. Je gaat dan altijd kijken hoe je hier doorheen moet komen. Je schoenen uit doen is wel het laatste wat je wil doen. Nu het werd schoenen uit. Het water stond tot mijn knieën. Rond half 11 werd het droog. Maar heel veel water op het pad. Ook veel stenen. Je moest steeds van de ene kant naar de andere kant op het pad lopen om de beste weg te kiezen. De weg loopt steeds parallel aan de snelweg. Ineens zien we een kadaver op ons pad. Opgevreten door de gieren. Gieren zitten hier en als ze een kadaver traceren dan is het snel opgevreten. Rond half 12 waren we bij een benzinestation en hebben daar een broodje gegeten. Toen weer verder. Nog zo 10 km te gaan. Wat een water op het pad. Het water bleef stromen. Het laatste stuk ben ik maar gewoon in het water gestapt. Ik had geen zin meer om schoenen uit te doen. Het is best gevaarlijk. Ik hoorde dat een pelgrim gevallen was en is meegesleurd door het water en is verdronken. 3 dagen is hij zoek geweest. Triest. Rond half 3 waren we bij de herberg. Er waren nog precies 2 bedden vrij. We moesten wel op het bovenbed slapen. Als een pelgrim in de herberg komt dan is het eerst wat je doet iets op het bed leggen, bijv. Je slaapzak . Dat betekent dat het bed bezet is. Ik wist nog niet wie er onder mij sliep. Later zag ik dat Aldo het was. De oudere man uit Italië. Leuk ik heb hem al een paar dagen gemist. Zo tref je elkaar steeds weer. De zon was gaan schijnen en hebben s,avonds heerlijk buiten gegeten. Om 9 uur nam ik het trapje om in mijn bed te komen. Het was een vermoeide dag met veel water op pad. Inmiddels zijn er weer pelgrims om ons heen die we nog niet eerder gezien hebben. Zo 2 Duitse vrouwe die ook gestart zijn Sevilla.
Afgelopen nacht goed geslapen ondanks dat er veel gesnurkt was. Ik heb er geen last van. Vandaag komen we aan in Caceres. Caceres is de hoofdstad van Extremadura. 85.000 inwoners. De stad zit vol met nauwe straatjes. De Moren zijn hier tot 1220 geweest. Het is prachtige stad. Vele oude gebouwen en een groot Plaza de Mayor. Maar eerst nog 11 km lopen. Mooie natuur. We passeerde nog een groep Roma.s die ritueel aan het slachten waren. Ik liep langs en zag dat het mes in de strot van een lammetje ging. Vreselijk, en er stonden gewoon kinderen naar te kijken.We waren om kwart over 9 al in de stad. 10 km gelopen. Gingen koffie drinken. Gisteren een kamer geboekt bij Booking.com. 40 euro een nacht. Lekker bed en fijn douchen. Eerst google hoe we moesten lopen.
Ik het hostel ingetikt in Maps en dit gaf aan nog 4 uur met de auto. He, wat is dit nou. Nogmaals geprobeerd en weer het zelfde. Ik goed kijken wat er aan de hand was. Frea was haar dochter aan het bellen. Ik zei tegen Frea we hebben een probleem we hebben een hostel geboekt in Cacaser. Dat is bij Gibraltar!!!! Een letter verschil. Gauw die hostel geannuleerd en een nieuwe gezocht in Caceres. Lachen. Nu zitten we midden in de stad. Vlakbij plaza de mayor. Voor 43 euro. Prachtige kamer. Gezellig mensen. Vanmiddag de stad wezen bekijken en vanavond spaghetti gegeten. Morgen nog een korte route en dan ga ik langere afstanden lopen. Ik loop achter op mijn schema. Het gaat nog steeds goed. Geen blaren of spierpijn. Rugzak zit nog goed en ik heb van lieverlee het ritme te pakken. Met Frea samen is gezellig. Ik weet alleen niet of Frea de langere afstanden wil lopen. Frea heeft genoeg tijd. Ik wil toch graag me aan mijn schema vasthouden. We zien het wel. Het was weer een leuke dag en genoten van alle geroezemoes van het leven in de stad. Groetjes en Buen Camino

Hai Lida, bijna 2 weken onderweg. Wat maak je veel mee! We blijven je volgen, geniet ervan, voorzichtig zijn en veel succes! Groetjes Maria en John

Maria 2018-04-24 08:50:28

Weer een heerlijk verslag wel erg nat gelukkig ging de zon weer schijnen. Veel plezier vandaag. ☀️🍺🍀

Clazien 2018-04-24 10:18:31

Balen dat het zo nat is, sterkte er mee. dikke knuffel xxx

Ine 2018-04-24 22:46:02

Wat vervelend dat het zo nat is . Je moet niet forceren omdat je achter loopt hoor. Het is gezellig en je bent lekker aan het genieten . Je leert leuke mensen kennen ,wat wil je nog meer. Je moet de groeten hebben van heel veel clienten ,iedereen leef met je mee. Liefs en hou je taai.