WE GAAN BEGINNEN!!!!

Nederland, Terheijden

Maandag 9april
Lieve mensen,
Vandaag vroeg opgestaan. Kon ook niet slapen. Moest inchecken voor mijn vlucht en ik wilde ook graag nog even relax samen zijn. Absoluut niet haasten. Gisteren heb ik mijn rugzak ingepakt. Toen ik daarmee klaar was ging op de weegschaal. 12 kilo!!! Oei dat wordt het hem niet. Ik ben toen gaan brainstormen over hoe ik dit moet aanpakken. Wat haal ik er uit en wat heb ik denk niet nodig. Na het herinpakken woog mijn rugzak zowat 10 kilo. Loopstokken heb er uitgehaald en nog wat kleine dingetjes. Er komt ook nog proviand en water bij als ik aan het lopen ben.Dus tegen de 12 kilo zal het wel blijven. Moet gaan. In 2012 woog mijn rugzak zo 16 kilo.
Jan bracht mij om 14 uur naar de Verdilaan waar ik de bus genomen heb naar Delft. Daar de trein naar Best. Met een half uur vertraging was ik daar om 17 uur. Corrie en Toon stonden mij op te wachten. Het was gezellig, hebben veel verhalen opgehaald over onze eerdere wandeltochten. Corrie vertrekt a.s. donderdag naar Santiago om een rondje Finisterre te gaan lopen. Succes Corrie! Ook kreeg ik gisteren via fb een reactie van ene Anita en Vanja die mij herkende van de foto die ik s.middags geplaatst had. Zij herkende mij en vroeg of ik in 2012 de camino France gelopen had met Mike en Martin? Ik kon ze niet meer herrinere maar later wel. Wij hebben hun toen ontmoet in onze eerste herberg in Spdp. Ik was echt verbaasd.
Dinsdag 10 april.
Vandaag vlieg ik naar Sevilla.
5 uur opgestaan. Heb heerlijk geslapen in Toon zijn bed. Toon ging slapen in de camper die aan de achterkant van het huis geparkeerd stond. Zit nu in het vliegtuig en straks kom ik, als het goed is, aan in Sevilla. Een prachtige historische stad met schitterende bezienswaardigheden. Arabische invloeden, eeuwenoude cultuur en flamencomuziek en nog zoveel meer!
Ik ga dan eerst richting de kathedraal waar ik een pelgrims paspoort gaat ophalen. Deze heb ik nodig om in de herbergen te kunnen slapen op de route. Daarna ga ik de stad bekijken en naar mijn hostel. De weersverwachting zijn niet zo gunstig. Er wordt de komende dagen veel regen voorspeld. We zien het wel. We zijn begonnen en na de regen kom meestal de zon. Kus Lida

Heel veel succes lieverd Gaat je lukken... Vind het wel raar idee..jij onderin spanje en ik bovenin...ga je missen..x

Corrie L. 2018-04-10 16:42:10

Succes Lida en ik hoop dat je het heel gezellig krijgt onderweg met andere β€œstappers” πŸ€πŸ€πŸ€

Maartje 2018-04-10 17:04:04

Lida, je bent er helemaal klaar voor!!! Heel veel succes, we gaan je volgen.............

Maria en John 2018-04-10 17:05:39

Veel succes oma! De eerste avonturen heb je alweer beleefd.

Morris & Boaz 2018-04-10 17:39:35

Lieve stoere enthousiaste Lida, wat ben ik trots op je. De zon gaat zeker schijnen voor je . Liefs yvonne

Yvonne 2018-04-10 18:21:51

Lida we gaan je volgen veel wandel plezier

Ank en Hans 2018-04-10 18:25:44

veel succes Lida, en geniet ervan.

Geert & Cock 2018-04-10 18:32:36

Stoer hoor Lida, het begin is er, heeeeeel veel succes en geniet ervan. 😘😘😘😘

Michel en Elly 2018-04-10 23:34:34

Klinkt goed Mam! Ben trots op je 😘 Veel plezier en denk ook maar vaak aan onze mooie tijd die we in september gehad hebben β€œ onderweg ...

Anita 2018-04-10 23:58:35

Hele fijne dagen . Lida

Fam. Van der bijl 2018-04-11 08:12:22

Veel plezier je krijg het nog druk om alle berichten te lezen. πŸ€πŸ‘ŠπŸ˜€β˜€οΈπŸ·

Clazien 2018-04-11 09:34:26

Succes en lees graag je ervaringen.

Vanja 2018-04-11 16:23:56

Zo lida de kop is er af. Je schrijf leuke verslagen met plezier gelezen. Het ga je goed. Groetjes.