No pain, No glory!

Spanje, Triacastela

Buenos Tarde Amigo,s,
Het was me een dagje wel. Vroeg opgestaan. Was om 6 uur al wakker. Ontbijtje beneden in het restaurant en voor half 8 loop ik al weer buiten. Erg donker. Loop langs een weg. Als ik een auto aan hoort komen duik ik de kant in. Er zijn enkele pelgrims voor mij. Dat vind ik fijn loop ik niet alleen Drink koffie met een broodje omelet in Las Herrias en ga beginnen met de klim naar O Cebreio.
Grote stenen op het pad. Ik doe rustig aan maar merkt wel dat het mijn dag niet is. Voetje voor voetje stap ik naar boven. Uitzicht is geweldig. Dat maakt een hoop goed. Het landschap veranderd en loop door kleine dorpjes. Ik ruik dat er flink gestookt wordt met hout. Zo heerlijk geurtje De zon komt er door en het is echt schitterend.. Wat een geluk.heb ik toch. Kan toch ook regenen. Ik doe mijn jasje en trui uit. Iedereen is met zichzelf bezig om boven te komen. Dan denk ik dat ik het gehad en ga ik videobellen met Anita en Wim. Zo mooi in de bergen. Dat wil je delen. Ik hoor koeienbellen en het is net een sprookje waar ik in loop..Toch ben ik er nog niet en moet nog meer klimmen. Het gaat niet gemakkelijk maar elke stap is er een. Half 12 ben ik boven en het eerste wat ik doe is het kerk ingaan en een stempel vragen. Dan kaarsje aansteken en foto,s. maken. In 2012 was ik hier op mijn verjaardag. Hebben we nog champagne gedronken. 12 uur stap ik weer verder. Geen geklim meer Nou vergeet het maar, want ik.heb nog flink mijn best moeten doen. Zo golvend pad wat langs een berg loopt. Het wordt nog warm. Duikt een bsr in voor Cola. Dat drink ik nooit maar heb het nu nidig. De laatste 10 km is het pas echt afdalen naar Tricastella. Inmiddels loop ik in Galicia. Loop veel dorpjes door. Overal koeienvlaaien op de grond. Kippen lopen los. Honden liggen te slapen, reageren niet meer op een pelgrim. De natuur is prachtig. Dit vind ik leuk. Geen saaie stukken meer. Om half 5 ben ik in de albergue. Douchen en even het stadje bekijken. Kan ook eten. Dat gedaan. Dan hoef ik niet meer weg en kan ik mijn verslag schrijven. Het.lukt niet en mijn ogen vallen dicht. Nog geen 20.00uur. Ik hou het echt niet meer. Ik ga mijn tanden poetsen en val direkt in slaap. 22.00 uur klaar wakker. Wat een ramp. Dan maar schrijven. Ik hoor nu iedereen zuchten en slapen. Nog geen gesnurk gehoord. Voor morgen heb ik nog geen bed. Er druk overal.Ik weet niet wat ik dan zal gaan lopen. Ik zie wel. Van lieverlee kom ik bij de laatste 100 km voor Santiago. Heb voorzichtig voor uit zitten rekenen. Dinsdagmiddag loop ik waarschijnlijk het grote plein op voor de Cathodraal. En dan woensdag na de pelgrimsmis richting Finisterre. Maar dan moet alles mee zitten. Straks ga ik.weer proberen.om wat slapen. Lieve allemaal ik heb vandaag weinig meegemaakt. Veel moeten afzien. Maar
NO PAIN....NO GLORY !!!!
DIKKE kus, Lida

Wat een mooie foto's Lida en heerlijk nazomer weer. Maakt alles toch mooier en kun je echt genieten op je tocht naar Santiago de Compastela. Het komt al dichterbij en we wensen je een paar fijne dagen op weg er naar toe! Liefs van Martin en Bea

Martin en Bea 2021-10-09 09:21:48

Respect voor jou Lida Jij vind dat je weinig mee maakt op zo’n dag Ik vind het stoer met al de beklimmingen 👍💪

Paula Grootscholten 2021-10-09 10:03:07

Hai Lida ! Wat ben je alweer ver ! Ben je blij dat het einde in zicht is of mag het nog wel even doorgaan ? Ik ben nu een documentaire op national geographic aan het kijken dat Camino heet . Het gaat over een man fie onvoorbereid de camino loopt naar Santiago. Heb alleen geen idee vanaf waar hij start. Hij filmt de omgeving en zichzelf terwijl hij verslag doet. Wel leuk om te zien en te luisteren ! Ook heb ik een boek liggen, de Camino. Op de één of andere manier kom ik nu steeds camino-dingen tegen..grappig. Mooie reis weer verder , ik kijk weer uit naar je volgende verslag ! Groetjes !

Brigitte 2021-10-09 15:36:21

Lieve Lida,wat een prachtige foto's zeg. Wat is de natuur waar je loopt mooi zeg. Wat zal je afgezien hebben . Maar wat mag je trots zijn op jezelf . Ik ben het in ieder geval wel hoor. Vandaag gewerkt en je hebt de groeten van de clienten. Lieve sterke Lida ,nog even volhouden ,dan ga je het ein op . GEWELDIG. dikke knuffel Yvonne