Van Caseres naar Embalse de Alcantara

Spanje, Garrovillas de Alconétar

Hallo mensen, inmiddels zit ik in een herberg op een prachtige locatie Embalse de Alcantare. Het is een enorm stuwmeer, een der grootste van Spanje. Werd aangelegd in 1969.Tijdens de dictatuur van generaal Franco zijn er veel Embalses (stuwmeren) aangelegd. Het indrukwekkend mooi. IK zit in de schaduw want het is te warm in de zon. Gisteren ochtend zijn Frea en ik rond half 9 gaan lopen. Eerst uitgeslapen. Het zou maar 13 km zijn naar Casar de Caceres. De eerste 8 km gingen over de weg. Nooit fijn maar ja het hoort erbij. Daarna over een landweg. Rond half 12 waren we al op ons overnachting plaats. Verder lopen ging niet want dan zouden er nog 22 km bijkomen.
Daar waren te laat voor gaan lopen. In herberg was een is een wasmachine Frea en ik hebben onze kleding allemaal gewassen. Daarna zijn we rond half 2 gaan eten. Pelgrimsmenu. 10 euro. Anders wordt het weer vanavond half 9. 1ste Plato kun je kiezen. Meestal sla mixta of spaggetti. 2de Plato vaak vis, ham of varkensvlees met friet of tortilla. Poster = nagerecht yoghurt, pudding, sinaasappel of een ijsje. En daarbij krijg brood en een fles rode wijn. Na die fles wijn want Frea drinkt niet, ben ik heerlijk na mijn bed gegaan en hem siësta gehouden. Inmiddels kwamer er steeds meer pelgrims binnen lopen
Ook leuk weer te zien het Deens echtpaar waar ik de eerste dag mee heb gegeten. Rustige avond gehad. Jan met Whatsapp nog even beeldbellen. Leuk hoor.Nu bel ik hem en kan hij mij zien waar ik me begeeft.
Trouwens alle pelgrims hebben een smartphone. S.middags zie je iedereen met zijn mobiel bezig. Foto,s worden uitgewisseld enz. We zijn nog even naar de supermarkt geweest. Proviand voor morgen. Er is niets te krijgen onderweg. Ik kocht een bak aardbeien voor 79 cent. Prachtige grote aardbeien. Yoghurt gekocht en een pak kaakjes. Dit door elkaar mengen en dat was ons avondeten. Wat broodjes klaargemaakt met salami en 6 eieren gekookt. Ons voedsel voor de andere dag onderweg. De eitjes delen we uit onderweg. De meeste pelgrims zijn er blij mee. Vaak wordt er dan wat geruild. Bijv jij een ei ik een plak ananas of zo. Vannacht heb ik heerlijk geslapen. Beter dan de nacht midden in de stad gisteren. Om 2 uur een slaappil ingenomen. Veel harde muziek en schreeuwen in de stad. Ik voelde het dat wordt het niet. Ik had me erg boos gemaakt om een man die de afgelopen dagen rond ons bleef hangen en zich erg afhankelijk opstelde naar ons toe. Daar zitten we niet om verlegen. Ik zei, je moet niet zo bij ons blijven hangen. Je moet je eigen camino is gaan lopen. Hij werd een beetje boos op mij. Hij zei dat ik makkelijk kon praten omdat ik met Frea ben. Ik zei, dat kan morgen wel anders zijn. En dan ga ik ook alleen verder. Jullie weten hoe ik ben. Wil het eigenlijk iedereen naar zijn zin maken. Niemand kwetsen, maar nu was ik er helemaal klaar mee. Maandagavond heeft hij nog.met ons gegeten en zou de andere dag 2 etappes met de bus doen. Ik hoop hem niet in te halen. Frea denkt hier het zelfde over. Wil hem ook niet meer zien.
Ik ben niet de camino gaan.lopen om iemand op sleeptouw te nemen.
Vandaag zijn om kwart voor zeven gaan lopen. We gingen al gauw klimmen en de hoogvlakte op. Wat een weiduitzicht. Zo mooi. We liepen op een oude romeinse weg. De velden zijn ommuurd door oude stenen muurtjes uit de Romeinse tijd. Veel keirotsen in de velden en kurkeiken bomen. Koeien en veel schapen. Allemaal met een bel om. Soms is het net de jostiband waar we langs lopen. In de lucht ooievaars en roofvogels. Soms zie ik een mooi vogeltje en wil ik het vastleggen. Maar als ik dan mijn toestel voor de dag heb en richt om een mooi plaatje vast te leggen vliegt het weg. Ik blijft het proberen. Wie weet lukt het een keer. Morgen strooi ik wel wat broodkruimels. Het was echt prachtig. Muziekje aan en ik ben een stuk voor Frea uitgelopen. Liep alleen en op de gegevens moment was het zo mooi het uitzicht en op mijn mobiel was het nummur "you,ll never walk alone." Ik raakte zeer geemtioneerd en heb mijn tranen laten gaan. Ik voelde me zo gelukkig en blij dat ik dit allemaal mag meemaken en kan meemaken. En dat ik dit met jullie mag delen. Al mijn dierbare om heen. Tijdens het lopen denk ik veel na aan al die mensen die wat extra geluk en steun nodig hebben tav hun gezondheid. Ik hoop dat door het lezen van mijn belevenissen dit een beetje verlichting brengt. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Van lieverlee ben ik steeds meer met mijn stoel naar achteren gegaan. De zon is zo warm. Er komen nu nog Pelgrims binnen
Frea ligt op.bed is moe. Het was ook zwaar. Na al het mooie, moesten we nog een stuk langs de weg lopen. Bruggen over en toen zoeken naar de herberg. Ik ga nog wat mooie foto,s toevoegen en jullie allemaal een dikke kus van mij en Buen Camino

Wat een leuk verslag weer.Bedankt ik lees het met veel plezier. Groetjes Toos.

Toos 2018-04-25 17:00:39

Fijn dat het allemaal goed gaat met lopen, en dat je er van geniet,ik geniet met je mee van het verslag. Groetjes Marian.

Marian 2018-04-25 17:14:17

Ja, ik geniet er ook van en het voelt dat ik met je mee loopt. Zo blij voor jou dat je zo van de schepping kan genieten, het blijft wonderlijk of zal ik zeggen Goddelijk! Ik gun je nog veel mooie momenten. Enne, je kan hier een boek van maken, je schrijft zo mooi en leuk:) Dikke knuff

Marianne 2018-04-25 17:19:48

Dat is de Marianne van hierboven hahaha

Marianne van Holst Ruigrok 2018-04-25 17:21:02

Fijn Lida dat het zo goed gaat, dikke 💋

Maartje 2018-04-25 18:47:57

Weer erg genoten van je verslag,Fijn dat het allemaal goed gaat. Bedankt en nog een goede reis !!!!!!!

Gerda 2018-04-26 12:19:50

Mooi verslag weer. .. t is zeker bijzonder dat je zo intens kan genieten van die " kleine " momentjes.Geniet !😘

Anita 2018-04-29 09:45:47

Zo mooi om lezen hoe je geniet. Ja het is zeker een rijkdom dat je zoiets kan doen. Ik kan me voorstellen dat je moest huilen van geluk. Dikje kbuffel lievie