Ullastrell

Spanje, Ullastrell

Lieve allemaal die het leuk vinden die mijn blog te lezen,

Gisterenochtend 8 uur vertrokken uit mijn Hostal in Barcelona. Ik had die nacht goed geslapen. Was rustig en geen muggen. Eerst ergens koffie drinken met een broodje. Had wel iets gegeten maar wilde toch wel heel graag een heerlijk kop koffie. Ik moet zeggen ik vond Barcelona veel leuker als gisteren. Lekker zonnetje. De mensen waren relax en dat voelde allemaal dat het een top dag zou worden. Prachtige etalage met mooie kleding. Heel apart en anders als bij ons. Eigelijk even een weekendje Barcelona doen en dan gaan shoppen. Je vliegt voor een appel en ei naar Barcelona. Onderweg kwam ik nog een lieve Spaanse dame tegen die voormij ging klappen nadat ik haar verteld had dat het mijn eerste dag is naar Santiago. Heel lief en dan is ineens je rugzak ook iets lichter op je schouders. Op naar de Cathedraal van Barcelona om toch maar proberen om een stempel te scoren.Arriveer ik bij de Cathedraal mag ik niet naar binnen met rugzak. Ik zei dan zet ik hem even hier neer. Dat mocht niet. Ik naar een koffietent en daar gevraagd, ook aangeboden om er voor te betalen. Zgn ik zit daar koffie te drinken buiten op het terras. Mocht ook niet. De ober zei op Place de Cataluye zijn lockers. Ik daar heen en ook daar gevraagd. Helaas niet gevonden. Toen kreeg ik nog in mijn hoofd om een taxi te nemen en vragen of de chauffeur wilde wachten voor de Cathedraal. Ik een stempel halen en dan instappen en betalen. Maar helaas het werd steeds drukker in de stad en kon nergens een vrije taxi vinden. En toen dacht ik krijg allemaal de ...... Ik.stop ermee. Ik ben toen vanaf Placa de Cataluye begonnen met mij Pelgrims tocht naar Santiago.
De stad uit, de bergen in. Nu het was zo 10km vals plat. Het werd ook nog warm en geen enkele pijl of aanwijzing voor mijn route. Continu op gps kijken of ik goed zat en niet verkeerd zou gaan lopen. Natuurlijk had ik van tevoren de route goed bekeken maar het is toch altijd anders. Kwam 2 duitse jongens tegen. Poosje staan praten met ze. Zij waren gestopt in Monserrat.
1 van de jongens zijn voeten was een en al met pleisters beplakt. Had vreselijke blaren. Zij zeiden, jij ben sterk en je kom er wel. Leuke gasten.
Om 13uur was ik de stad eindelijk uit. Bij metro station Mundet ga je de autopista over en dan is het gebeurd. Maar toen kwamen de echte bergen. En de paden werden van die geitenbergen paden. Super smal. Even dacht ik dat ik in Italië aan het lopen was. Daar leek het op. Opeens een mountainbiker op mijn pad ik schrok wel ervan. Maar aardige jongen. Eenmaal boven stuurde iemand mooi de verkeerde kant op. Lida niet gedaan maar ik heb wel veel keer verkeerd gelopen. Dat ik op mijn gps maar een weggetje vond om weer op mijn route te komen. Doordat ik heelveel mijn gps nodig had raakte mijn power ook op minimaal in mij mobiel. Mijn powerbank gebruiken. Het is altijd een gedoe. Op een gegeven moment had ik nog 8% . Achteraf had ik niet het goede stekkertje voor de aansluiting gebruikt. Het was echt heftig.
Het was zo rond 16.00 uur en zat in de middel of nowher en zat echt helemaal vast. Mijn gps gaf een pad aan die ik echt niet kon vinden. Ik dacht dat word slapen in het hol waar ik net was langs was gelopen. Maar jullie weten dat ik vaak de film kijk van GEEF NOOIT OP!!!! Mijn kinders kunnen op.hun mobiel zien dat ik op die plaats aan het zoeken ben geweest. En uiteindelijk kreeg ik een helder ogenblik en ben een pad opgegaan wat eigenlijk de verkeerde richting zou zijn. En ja hoor daar moest ik zijn. Dus eerst een stukje verkeerd werd toch het goede pad. Rond half 7 was ik mijn hotel. Zag er keurig uit. Helemaal compleet. Heerlijk bed. Te mooi voor een pelgrim. Naast het hotel was een leuke buitenbar. Daar ben ik wat gaan drinken en wat gegeten. Op mijn kamer heb ik nog naar de route van vandaag gekeken. In dubio gezeten om vandaag 30 km te lopen ipv 20 die ik gepland had. Kon geen slaapplek vinden in Esparraguera. Ja wel 70 euro, maar dat doe ik niet. Daarna mijn mandje in.
Goed geslapen alleen gingen ze vanmorgen om 4 uur de containers legen. Daarna niet meer zo geslapen. Vanmorgen 8uur zonder koffie vertrokken. Had nog wel een stuk brood met kaas. Water erbij. Ging ook goed.
Zat gelijk op de route. De zon kwam op en de route was goed aangegeven met gele pijlen. Dat loopt gelijk een stuk relaxer. Eerst 2 verkeerspleinen over en kwam de klim naar Les Font. Daar koffie kunnen drinken. Het is zo rond de 26gr en af en toe een wolk. Ook lekker. Ik liep in het bos vanmorgen en hoorde een vrouw gillen. Dina Dina Dina. Waarschijnlijk iemand die haar hond kwijt is. Ze hoorde mijn stokken tikken en kwam te voorschijn en vroeg of ik haar hond gezien had. Ik niet. Later na 500 meter stond daar een hond alleen. Ik gillen door het bos. Ohoe Ohoe Ohoe. Op afstand ben ik bij de hond gaan zitten wat hij gromde toen ik dichterbij kwam. Hij bleef staan. Komt die vrouw met de auto omhoog. Ze had mij gehoord. Maar die hond wilde niet de auto in. Zij met hondenkoekjes en nog wilde hij niet luisteren. Als de vrouw in buurt kwam nam hij weer de benen. Toen ging die vrouw met haar auto achter die hond aan op een pad waar geen auto,s in mochten. Geef mij ook zo hondje!
Een jong stel kwam langs en raakte aan de praat. Gelijk gevraagd of ze een foto vanmij wilde maken voor het thuisfront.
Om 13.59 liep ik langs het gemeentehuis in Ullastrell. Daar moest ik zijn voor de sleutel van de albergue. 14.00 zouden ze sluiten. Ik als een speer naar binnen. Gelukkig mijn.eerste stempel in mijn Pelgrims paspoort. Een lieve spanjaard schreef mijn in en overhandigde de sleutels. Hij liep nog even met mij mee om uitleg te geven. Ik zit nu in een gemeente herberg. Overdag is dit een kinderopvangplaats. Na 5 uur mocht ik de deur van de tuin open doen.
4 stapelbedden. Schoon en netjes.
Het is nu 19.00 uur en ben hier nog steeds in mijn uppie. Vanmiddag eerst heerlijk wezen eten in een gezellig restaurantje. Mag wat kosten vannacht slaap ik voor 10 euro. Ik was aan de laten kant, maar het kon nog. Ik heb kibbelingen en geroosterde aubergine genomen. Die kibbelingen waren van Baccala gemaakt. Smaakte voortreffelijk. Nagerecht sloeg ik af. Wil niet als ik thuis ben er weer zoveel kilo,s aanzitten. Zat ik aan de koffie stond ineens die Spanjaard van de Albergue met een likeurtje in zijn had. Dat kreeg ik zomaar aangeboden. Hij zat daar ook te eten met een gezelschap Hij zei dat dit hier in Catalonië gedronken wordt na het eten. Aardig hè. Nu het werkte direkt en liep tegen een glazen deur aan. Wat een klap. Gelukkig de deur niet kapot en mijn hoofd gelukkig ook niet. Vanavond een paar boodschappen gedaan. Zit nu aan de thee. Niemand aanwezig. Heel de albergue voormij alleen. Ik doel wel alle deuren goed op slot. Morgenavond hoop ik in Monserrat te zijn. Ben daar met Jan geweest in 2005. Mooie herinneringen heb ik daar nog van. Super mooi. Ik ga er van genieten.
Lieve mensen weer een heel verhaal. Met mij gaat het super goed en ik geniet van elke minuut. Pelgrimeren is zo bijzonder. Ik voel me happy๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Lida , wat een mooi verhaal zeg en wat ben jij een posetivo ! Fijn dat het weer is opgeknapt en dat je er zo van geniet! Ga zo door! Tot het volgende verslag!

Hans en Ine 2021-09-01 20:37:13

Een geweldig verhaal, wat kan je leuk schrijven. Fijn dat het goed met je gaat. dikke kus xxx

Ine 2021-09-01 21:00:34

Wat een verhaal weer ! Je maakt een hoop mee ! Nooit saai zo ! Leuk allemaal zo weer te lezen . Ik zie je idd zoeken ๐Ÿ˜… Kus ssss

Anita 2021-09-01 21:04:56

Wat een mooi verhaal. Bedankt dat we met je mee kunnen leven wat je allemaal mee maakt. Groetjes en het ga je goed.๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ˜˜

Toos 2021-09-01 21:05:21

Leuk verhaal weer en mooie foto,s

Maartje 2021-09-01 21:16:44

Ha Lida , Zit echt te wachten op jouw verhalen. Weer genoten van je verslag. Geweldig geschreven en alweer aardige dingen gebeurd. Misschien komt die man van het drankje ,vannacht op bezoek ,je weet nooit. Gelukkig is het niet te warm om te lopen. Goeie wandeldag morgen en ik ben in afwachting van je volgende verhaal. Dikke knuffel,๐Ÿ’‹

Yvonne 2021-09-01 21:17:47

Weer een prachtige ervaring Lida! Voelt alsof ik meeloopt, heerlijk. Je bent een Topper. Buen Camino ๐Ÿฅพ๐Ÿฅพ๐Ÿฅพ๐Ÿฅพ

Vanja 2021-09-01 22:02:41

Hoi Lida, Wat maak jij nu al een hoop mee. Je kunt het heel humoristisch beschrijven ! Wens je een rustige nacht toe . Mooie dag morgen , wat zal hij brengen. Saludos cordiales .

truus janse-verhaar. 2021-09-01 22:57:52

.ieve Lida, Nooit voor รฉรฉn gat gevangen. Je bent een bikkel en een doorzetter. Wat een stelletje, verveellioos dat je niet even je backpak mocht laten staan om een stempel te scoren.๐Ÿ˜ก Ik heb wel even gelachen en zag jou in gedachten tegen die deur .lopen๐Ÿ˜‚ Gelukkig niks kapot. Lieve Lida blijf goed voor jezelf zorgen. Je weet in gedachten loop ik mee๐Ÿ˜˜

Frea 2021-09-01 23:01:58

Weer genoten van je schitterende schrijfkunst. Je bent me er ook een. Zie het ook voor me hoe jij tegen die glazen deur liep. Gelukkig goed afgelopen. Nou niet teveel verkeerde weggetjes nemen hรจ, ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ Kijken weer uit haar het volgende verslag. Ga je goed Lidaโค๏ธโค๏ธ

Frans en Miep 2021-09-02 09:30:09

Dag Lisa, jouw stapverhaal leest als een treinโ€ฆ. Zo vlot! Nog veel plezier! Rita en Luc๐Ÿ‘Œ๐Ÿคž

Rita De Kesel 2021-09-02 10:52:31

Wat geweldig een dag op pad en al van alles al meemaken zo is het leven niet saai. Montserrat is ook de moeite waard prachtige rotsformaties geniet ervan heel veel loopplezier groetjes Ank