Barcelona.

Spanje, Barcelona

Lieve allemaal, bedankt voor alle aanmoedigingen en lieve woordjes.
Ben er stil van. Echt super!

Vandaag liep de wekker om 4 uur af. Vond het wel wat vroeg om al zo vroeg naar airport te gaan. Maar ik moet zeggen nu met die Corona duurt het allemaal veel langer. Al die QR code moeten gecheckt worden en dat vraagt meer tijd. Toen ik in Spanje aankwam ging het weer erg vlot. Ik merkte ook dat het grondpersoneel op Rotterdam airport erg gestress zijn. Lopen maar heen en weer.om alles in goeie banen te lijden. Ik vloog 7.05 uur en 8.50 landde we in Barcelona. Met de bus naar het centrum. Dat duurde zo 30min. Om 3 min over 10 stond ik op Pl Catalunya en maakte ik mij eerste foto..
Daarna eerst naar de zee want er was regen voorspeld voor vanmiddag. Was toch nog een aardig stuk lopen. Stukje verkeerd natuurlijk.
Via de Las Rambla naar Columbus en de zee. Een meisje uit Madrid maakte te foto,s. Mijn boterhammetje op strand opgegeten en daarna proberen een stempel te scoren voor mijn pelgrims paspoort. Dat viel niet mee. Zonder een te hebben gekregen ben ik toch om half 2 naar de hostel gegaan waar ik vannacht verblijft. Eenvoudig maar schoon en rustig. Vlakbij Plaça Reial. Douch genomen en om half 4 ben ik weer op pad gegaan. Eerst bij de Sagrada Familie (in regen naar toe gelopen) parapluitje gekocht. Deze kerk kon ik ook niet in Ja 26 euro betalen, maar zo gek is Lida niet. Sagrada Familie ligt een stukje van de oude stad. Terug regende het zo hard dat ik een taxi heb genomen. Boodschapjes gedaan . Op het ontbijt staat joghurtje met Maria kaakjes. Even terug in de tijd met Frea op de camino de la Plata. Elke ochten yoghurt met.kaakjes. 🤣🤣🤣
Hapje gegeten en terug naar de hostel Helaas geen stempel kunnen bemachtigen. Bij Cathedraal.van Barcelona kwam.ik.nog 2 pelgrim tegen die ook nog geen resultaat hadden.
Het enigste dat ik nog kan doen is morgenochtend om 10 uur bij de cathedraal staan en er een score en dan gaan lopen. Kan ik uitslapen en voor morgenavond heb ik al gereserveerd. Dus vroeg hoef ik niet te zijn. Maar daar ga ik eerst nog een nachtje overslapen. Vandaag toch nog zo 20 km gelopen.
Best veel in de stad. Ik vind de stad eigenlijk.helemaal.niet leuk. Je verdwaalt er altijd. het is vies op.straat, al die stoplichten en het verkeer. Niks voormij.
Ik ga nu nog naar de route voor morgen kijken.en dan vind ik.het.genoeg geweest voor vandaag.
Morgen echt op pad. Zalig!!!
Dikke kus , Lida

Veel succes morgen met je eeste tocht. Groetjes🙋😘

Toos 2021-08-30 21:05:23

Ga maar lekker slapen ,met de stempel komt het morgen vast goed. Jammer dat het regende ,maar hopelijk morgen mooi weer. Morgen lekker ontbijten met de maria kaakjes. En veel succes morgen. Liefs.

Yvonne 2021-08-30 21:12:08

🍀🍀🍀☀️☀️☀️

Maartje 2021-08-30 21:44:00

Lida. Ik volg je wel.. Maar loop nooit met je mee, want dat haal ik niet.. Veel geluk, en geen pech onderweg..

Cok.. 2021-08-30 21:56:26

Leuk om je te volgen via je verhalen. Lees het voor aan Rien. Goede reis morgen lida. Gr

Tonny 2021-08-30 22:12:55

Beste Lida, Hartelijk bedankt voor de foto's. Ya tuviste un lindo bano. Martin Pols.

Martin Pols 2021-08-31 01:22:09

Barcelona maar gauw vergeten en nu met hopelijk droog weer je weg vervolgen. De foto,s waren wel erg mooi. We kijken weer graag uit naar je volgende verslag. Liefs Frans en Miep

Frans en Miep 2021-08-31 08:50:54

Weer een mooi verhaal succes met Je stempel 🤞

Clazien 2021-08-31 12:32:39

Hoi Lida , Jouw reis is begonnen!! Fijn dat ik je kan volgen . Geniet van de reis en de ontmoetingen maar dat zul je vast wel doen. Buen Camino .