Florence Consuma

Italië, Montemignaio

Bon Giorno,
De reis gisteren verliep uitstekend. Om kwart voor 9 zaten we al in de bus naar het centrum van Bologna. We wilde Bologna nog gaan bekijken maar voordat we het wisten waren met de bus al bij het station van Bologna. Daar koffie gedronken en.ticket voor de trein gekocht voor naar Florence. Met de trein van 11.18 uur en 12.30 uur waren in Florence. Erg druk en heel veel toeristen. Van lieverlee werd het ook nog warm. Eerst een hapje gaan eten en daarna zouden we de Cathedrale di Santa Maria del Fiore gaan bekijken. Mensen wat een gebouw. Gigantisch groot zo midden in de stad. Het is op drie na de grootste Kathedraal van Europa. En wat een mensen die in een rij staan om deze cathedraal te bezoeken. Zeker zo 500 meter lang. We willen een stempel bemachtigen maar hoe gaan we dat aanpakken. Eerst maar kijken of er een zijdeur of iets is. Gevonden. Wij aangeklopt en er werd ons vriendelijk gezegd dat wij 4 uur terug moesten komen.
Wij zijn toen naar ons Hostel 7 Santi gelopen en hebben ingecheckt. Het erge vroeg opstaan en de reis naar Florence ging ons toch opbreken. Maar ja er moet toch nog een stempel gehaald worden. Na een heerlijke douche gingen we toch weer op pad. Morgen gaan we starten bij de Baseliek Santa Croce. We besluiten om daar een stempel te bemachtigen. Na een wandeling van 30 minuten staan we voor de Baseliek die ook wel de Baseliek van de Franciscane wordt genoemd. Hier is een graftombe van Michelangelo. Dit wil ik eigelijk wel zien maar de vermoeidheid speelt mee en we besluiten weer richting hostel te gaan. De stempel is gauw bemachtigd. Na een dinner buffet bij de hostel voor 7euro ,wat ook nog lekker was liggen we om 9 uur in onze mandjes. Heerlijk geslapen en vanmorgen een zeer uitgebreid ontbijt buffet. De lekkerste taartjes en alles in overvloed. En toen weer de schoenen aan en toen ........ ging het regenen. Hard regenen. Wat nu?
We besluiten om de trein te nemen naar Pontassieve en daar beslissen wat we daarna gaan doen. Regencape aan op naar het station. Om half 9 zijn we in Pontasieve en het is droog De weersverwachting is slecht en ze geven zelf zwaar onweer door in de middag. We lopen naar Diacceto en daarna zouden we weer beslissen wat we gaan doen. En toen begon de klim 8 km lang. Om te beginnen best wel zwaar maar rustig beginnen en elke stap is er een. Ik zie weer mooie bloemetjes in de berm en er schiet een eekhoorntje voormij voeten voorbij. Ik geniet en in mijn gedachten denk ik aan vorig jaar de camino met Frea. Hoe zij mij leerde om naar de natuur te kijken. Ik mist nog de hop. Maar die zal zich misschien ook nog van zich laten horen komende dagen. We lopen nog een stukje verkeerd maar met de gps zijn we weer gauw op onze route. Doordat het vanmorgen geregend heeft is het pad blubberig en blijft de klei aan onze schoenen plakken. Dat zwaar loopt. Om half 1 zijn we Diacceto en nemen de bus naar Consuma om 14.58 uur. Ik ben nooit zo om de bus te nemen maar ja de jaren gaan ook mee spelen en we moeten nog verder. We slapen nu in Hotel Miramonti wat geadviseerd wordt in ons routeboekje. Het weer is zeer trist. Het is erg mistig en geen uitzicht meer. Lijkt wel een slechte dag met wintersport. Douchen en dan eerst proberen wat te eten. Dat lukt hier niet meer en nemen chips en wijn. Dus... het wordt gezellig. Er is hier nog een pelgrim en zij komt uit Duitsland. Heeft vandaag het stuk gelopen van Pontasieve naar Consuma. Zij zegt dat ze het zwaar heb gehad en dat is ook te zien. Ze loopt heel moeilijk. Komt gezellig bij ons zitten en vertelt haar verhaal. Miramonti gezellig familie hotel. Opa loopt ook rond en laat zijn wandelstok zien wat hij allemaal gelopen heeft. Hij zegt 92 te zijn.en laat zijn paspoort zien. Lief mannetje en jullie weten dan gaat mijn hart open en wil ik deze oude heer een beetje plezier geven. Dat doet mij goed
Straks gaan we hier eten en dan hopelijk weer lekker vroeg het mandje in. Hopelijk morgen beter weer. Morgen staat er een route van 15 km op het programma en beetje klimmen en dalen. Het gaat goed met mij en met Corrie. Moto Bene. Jullie allemaal de groetjes en dikke kus van mij.

Wat jammer dat het begin van de tocht slecht gestart is. Hopelijk morgen beter met als het even kan een zonnetje en geen regen. Ik duim ervoor. Blijf genieten van de natuur en neem er de tijd voor. Ik denk ook aan onze geweldige tijd van onze camino verleden jaar. Knuffel van mij.😙

Frea 2019-09-22 20:19:36

Zojuist je verslag gelezen. Ik wil je veel succes wensen,en veel wandel plezier. Groetjes en een dikke kus.😘👍🙋

Toos 2019-09-22 23:33:53

Hi Lida (en Corry) Wat heb ik een bewondering voor jullie ! en wat zien jullie weer prachtige dingen. Net even je verslag gelezen en de foto's gekeken. Ook nog wat geleerd over dierendag. Ik wens jullie een mooie en veilige tocht ! Knuffel ,van mij!

Brigitte 2019-09-23 09:02:58

Wat jammer maar je weet het naar regen komt Zonneschijn veel plezier dikke kus.

Clazien 2019-09-23 09:31:52

Hoi Lida, heel veel loopplezier!!!!! Geniet er van! Leuk weer te lezen😉

Marie louise 2019-09-23 13:10:00

veel succes en wandelplezier.

geert & cock 2019-09-23 17:28:12

Hoi Lida, ik heb je reisverslag gelezen. Ik moest wel een beetje lachen over die meneer van 92 jaar die je een pleziertje wilde geven....Wat zal die genoten hebben. Ik zag een mooie foto van blauwe druiven. Zouden ze net zo lekker zijn als onze Westlandse druiven die in paviljoen de Zweth in Kwintsheul? Ik was daar toen met de Inloop -kerk- op 27 augustus jl. met een temperatuur boven dertig graden. Veel succes met je reis op de vele wegen die leiden naar Rome.

martin pols 2019-09-23 23:36:59

Ha stoere meiden, Wat jammer van het weer ,gelukķug heeft niemand daar invloed op. Zal wel gezellig geweest zijn met de wijn. Mooie foto's hoor Lida. Goed dat jullie af en toe de bus nemen. Opa goex op elkaar ,en ik kijk uit naar het volgende verslag. Liefs yvonne

Yvonne 2019-09-24 07:19:05

Leuk verslag, Lida en hoop op beter weer voor jullie 😘

Maartje 2019-09-24 10:04:54

Beter laat dannooit reageren. Ik hoop dat het weer inmiddels beter is. Succes verder he.💪💪