Warm!

Spanje, Montmaneu

Hoi amigos,

Vandaag behoorlijk warm geweest. Vanmorgen om half 7 ben ik gaan lopen. Ik was wakker om 4 uur en rond 5 uur ben ik opgestaan en daar heb ik absoluut geen spijt van. Ik moest ook een stukje lopen om op de route komen. Er is hier nog een avondklok. Van 01.00 tot 6.00 uur. Hierdoor was het toch redelijk rustig vannacht. Weinig verkeer en geen luidruchtige lui op straat. Was erg blij dat ik uit de stinkhok was. Was echt vies. Water liep niet weg. Toilet ruikte . 🥵🥵Gauw vergeten.
Zoals al gezegd het was heerlijk rustig op straat. Af en toe een persoon die ze hond aan het uitlaten was. Ik heb een saaie route gelopen. Ik begon in Igualada op een fietspad dat ligt naast de
B222 wat weer parallel loopt met de A2.
Alleen maar fietspad en nog eens fietspad. Voor mijn blaren was dit wel fijn. De eerste stop was in Jorba. Daar was ik de eerste klant. Vlak voor Jorba lag er een tasje op de weg. Ik voorzichtig kijken. Je weet maar nooit. Zaten er autosleutels en een mobiel in. Wat zou ik doen. Laten liggen of meenemen. Kan wel van die 2 pelgrims zijn die ik
eergisteren gezien heb en die een etappe voormij lopen. Ik heb het meegenomen en in Jorba gevraagd of zij iets weten of er een melding van is gemaakt. Niet dus.
Er zat een oplader ook bij. Er zat nog 33% in. Ik kon er niet inkomen want er zat een code op. Wel zag ik dat er een bericht binnen kwam met een naam. Ik gezocht op Facebook en was van een meisje uit Igualada. Niet van de pelgrims. Onderweg werd er gebeld maar was te laat. Ik dacht vanmiddag ga ik er wel verder mee. Eerst nu aan mezelf denken met die hitte. Het werd echt goed warm. Veel racefietsers reden op de weg. Ik heb nog geen e- bike gezien hier. Fietspaden wel. Zelfs door Barcelona loopt een mooi fietspad. Ook veel motorrijders op de weg. Soms rijden ze zo hard en dan zonder bescherming van kleding. Heel dom. Om 13.00uur was ik op mijn overnachtingsadres. Ik zit nu in een groot hotel langs de weg. Veel chauffeurs komen hier eten en douchen. Verder is er hier niets. Ik heb vanmiddag ook kunnen eten. Dat vind ik prettig. Zit nu buiten. En het is denk ik nu zo graad
of 24. Kamer is goed. Ik kan morgen hier vroeg ontbijten. 6 uur zijn ze open. Morgen loop ik naar Cervera. Moet een kloosters zijn waar ik ga slapen. Ik heb een mailreservering gedaan, maar Daar heb ik nog niets van gehoord. Met mijn blaren gaat het goed. Niets bij gekomen. Dus die zooltjes doen het goed. Ben nu wel moe in de voeten. Maar dat kan ook van het warme weer zijn. Wel hier veel vliegen. Zitten maar op je lijf. Dat gekriebel , stink ik dan? Ben uitgebreid in bad geweest. Wast elke dag mijn kleding.
IK zou van die vliegenvangers mee moeten dragen. Of een molentje op mij hoofd. Zal ik maar niet doen want dan denken ze dat ik ergens ben los gelaten.
Wat mij ook opvalt dat ik weinig wild ziet. Soms een hagedisje waar ik even van schrikt. Geen herten , slangen of zwijnen. Helemaal niets. Ook geen sporen van beesten.
En dan dat tasje? Toen ik op mijn kamer was zag ik ineens het display oplichten. Er werd gebeld. Ik gauw opnemen. Hallo.
Ik uitgelegd dat ik de camino loop en dat ik in La Panadella zit in het hotel Bayona.
Een Spanjaard vroeg of ik naar buiten kwam. Hij zou er binnen 15 min zijn. Inderdaad binnen 15 min kwam er een auto. Een vader met zijn zoon. Die mensen waren zo blij. Blijdschap straalde van hun gezicht af. Muchas gracias!
Ik zei dat ik happy ben dat ik dat heb kunnen doen. Als ik had laten liggen had misschien een auto overgereden. Of bij de verkeerde persoon gekomen.
Morgen ben ik alweer 1 week onderweg. Ik heb het niet zo bijgehouden maar denk ik denk zo 110 km.
IK ga weer vroeg lopen. Zal weer veel langs de weg zijn. We zien wel.
In Nederland gaat het ook goed. Max Verstappen heeft gewonnen op Zandvoort. Nederlands elftal heeft gewonnen. LTC heeft al 2x gewonnen.
Nou het ken niet op. Lieve mensen geniet van het mooie weer. Dikke kus
Lida

Je bent goed bezig Lida, dat is de Camino elkaar helpen en er voor jezelf zijn👍 Leuk om zo met je mee te lopen🥾🥾 Sterkte met de warmte

Vanja 2021-09-05 20:31:21

Wat weer een mooi verhaal. Fijn dat het beter met je blaren gaat. Groetjes en hou vol.😊😘

Toos 2021-09-05 20:31:48

Mooie berichten! Ik heb je vandaag nog zien lopen op de app :) Fijn dat je weer iemand blij hebt kunnen maken vandaag. Veel plezier nog, hou vol en groeten uit Zoetermeer!

Koen 2021-09-05 21:02:33

Je gaat lekker Lida, mooi weer, lekker eten en met de blaren gaat het ook beter,nou wij zouden zeggen ga zo door meid! We horen je morgen weer! Doei!!!

Hans en Ine 2021-09-05 21:26:53

Gelukkig weer iemand gelukkig gemaakr vandaag Lida. Jammer dat het een saaie weg was ,hopelijk morgen beter lieverd. Fijn dat het goed gaat met de blaren. Hopelijk slaap je goed vannacht ,morgen nog maar een keer extra douchen,dan heb je vast geen last van vliegen. 😅 Gezellig werk weekend gehad ,maar jou natuurlijk gemist. Liefs Yvonne

Yvonne 2021-09-05 21:33:53

Lida, Prachtig geschreven! De overwinning van Max was grandioos, maar als jouw album van deze reis klaar is verdien je de Libris Literatuur Prijs.

Martin Pols 2021-09-05 23:39:33

Wat heerlijk dat je veel minder last hebt van je blaren, ik geniet van je mooie vertelstijl, vooral ik nu met een verschrikkelijke kneuzing van mijn enkel zit, gisteren met fiets uitgegleden op zandpad. Wees zuinig op je benen en voeten, je moet tenslotte nog een heel eind. Liefs en mooie voortzetting