Franciscaanse voetreis

Nederland, Westland

Ciao lieve mensen.
Vandaag ga ik weer beginnen aan een nieuw avontuur. Vorig jaar toen ik thuis kwam van mijn camino Sevilla-Santiago begon al heel snel te kriebelen om dit jaar een wandeltocht te gaan maken in Italië. Rome zou mijn eindpunt moeten worden. Ook wilde ik niet te lang van huis zijn.
Ik ben op internet gaan zoeken en ik vond al heel snel wat mij aansprak. De route van de Heilige Franciscus van Assisi. Oftewel, De Franciscaanse voetreis.
Franciscus van Asissi is geboren in 1182 in het Italiaanse plaatsje Assisi in Umbrië.
Hij groeide op in luxe. Op latere leeftijd wist hij niet wat hij met zijn leven aan moest en kiest voor een leven van soberheid en armoede. Ging de boodschap verkondigen” Heb liefde voor de Schepper en liefde voor al wat leeft. Kreeg veel volgelingen en wilde toestemming krijgen van de paus voor het stichten van een eigen beweging. Hij gaat te voet naar Rome om hiervoor toestemming en erkenning te krijgen. Vanaf 1226 is Franciscus de leider van de Franciscanenorde. 4 oktober 1226 overlijdt Franciscus. Zeven eeuwen later in 1929 is de sterfdag uitgeroepen tot internationale dag van het dier.
Waarom deze voetreis?
Franciscus heeft veel gelopen in zijn leven, Hij hield van de natuur en had eerbied vooral wat leeft. Zelf vind ik dit een mooie uitgangspunt om dit pad te bewandelen. Wees lief voor elkaar dat wil ik ook graag in deze soms erge harde samenleving uitdragen.
Ze beloven een mooie route door de een prachtig landschap. Veel kloosters en kerken onderweg. Ook moet het een stevige wandeling zijn.
Nou laat die Apennijnen maar komen. Waarom weer op pad ? Ik heb dit ook mezelf weer afgevraagd. Ik heb er geen antwoord voor. Wel weet ik dat weer ga genieten van al het moois onderweg. De ontmoetingen en de cultuur in Italië Nieuwe dingen in jezelf ontdekken. Ik heb er zin in.
Deze keer ga ik niet alleen maar met Corry. Ik ben daar erg blij mee. We hebben samen al verschillende camino,s gelopen en samen al veel meegemaakt. Weten wat we aan elkaar hebben. Het voelt erg vertrouwd om met Corry op pad te gaan. Ik reis vanavond naar Best en morgenochtend om 7 uur vliegen wij vanaf Eindhoven airport naar Bologna om daar de trein te nemen naar Florence. Zondag 22 september gaat het dan echt beginnen. De route is 565 km.
Ik heb er zin in.
Lida.

Lieve Lida, ik heb zo bewondering voor je. Het gaat je zeker lukken,heel veel succes ,ook natuurlijk voor je vriedin. Leuk dat ik je weer kan volgen. Dikke knuffel Yvonne

Yvonne 2019-09-20 18:55:14

Heel veel succes Lida en ook voor Corry. Weer heel bijzonder wat jullie gaan ondernemen. Ik wens jullie een goede tijd samen. Liefs van Jozien

Jozien 2019-09-20 20:02:55

We wensen je van harte een fantastische tocht en lopen in gedachte met jullie mee! Buen Camino ❤️👍 Luc en Rita

Rita en Luc Vermoesen-De Kesel 2019-09-21 08:16:56

Lieve Lida, Ik wens jou en Corrie een buen Camino. In gedachten loop ik met jullie mee. Dat wordt nog een hele optocht 😂😄 Pas goed op elkaar.

Frea 2019-09-21 19:12:54

Ik denk dat je al begonnen bent vanmorgen. Veel succes meiden, vandaag.