Vilagrassa

Spanje, Vilagrassa

Hola Amigos,

Vandaag van Cervera naar Vilagrassa gelopen. Het is hier broerige warm. De zon is er niet altijd maar het is gewoon benauwd warm. Vanmorgen om 8 uur vertrokken van uit het klooster. Geen mens meer gezien. Die liggen allemaal op een oor. Mijn medepelgrim op de zaal zei dat hij half past seven op wilde staan. Prima. Ik hoefde vandaag niet zoveel te lopen. En ik ben niet moeilijk. Ik was 7 uur wakker en heb de krant zitten lezen. Ik had alles gisteren avond al ingepakt, dus om 8 uur stond ik buiten. Zonder koffie. Had nog 2 yoghurtjes naar binnen gewerkt. Ik kwam weer op een mooi pad terecht. Een recht stuk naar mijn eerste stop plaats. Onderweg kwamen 2 franse pelgrims me tegemoet lopen. Zij lopen een andere route. De Camino Ignaciano route. is een pelgrimsroute in Spanje Je start in provincie Euskadi en loopt via la Rioja, Navarra en Aragón naar Catalonië. Even mijn frans weer opgehaald. Ik liep ook nog door een dorpje, daar was ook niets te beleven. Om kwart over 10 was ik in Tàrrega. Het is de hoofdstad van de regio Urgell.
Eerst koffie en toen naar het gemeentehuis om een stempel te scoren. Inmiddels weet ik waar ik terecht kan hiervoor. Zo gauw ze mijn zien komt de stempel al te voorschijn. Ze nemen wel veel ruimte in beslag. Als ik Santiago gaat halen zal ik er een kaart moeten bij kopen. Daarna de kerk die in die toegewijd is aan Maria. Mooie foto gemaakt en deze gebruikt voor een kaartje te sturen naar een cliënt van mij in Hoek van Holland. Ik doe dat op internet. Gedoe met postzegels en ze zijn zeker 1 week onderweg. Zo gaat het sneller. (Ik zit hier wel lekker reclame voor te maken)
Ik heb de stad bezichtigd en een salade geitenkaas op Plaça del Carme genomen en lekker mensen zitten kijken. 1 uur ben ik naar mijn hostel gelopen. 2,5 km, was er even voor 2. Mooie tent hier. Pracht bed en ligbad.Heb dus een heerlijk bad genomen. Kleding gewassen. Uitgehangen en toen het niet meer drupte uit her raam gehangen. Alles is al droog en leg al in de kast. (Rugtas).Ook heb ik vandaag weer mijn steunzolen in mijn schoenen gehad. Ging goed. Morgen begin ik ook met mijn steunzolen. Ik kan onderweg verwisselen.
Ik lig dus zeer lux weer vannacht. Kon niet anders. Ik dacht in Vilagrassa even een hapje te gaan eten. Maar daar is oom helemaal niets. Je han er nog geen ei kopen. Hier in deze tent kan ik pas om 9 uur eten. Doen we dat maar. Morgen slaap ik weer in een herberg. Dat vind ik leuker. De eenvoud en heb je meer kans op een leuke ontmoeting. Ik heb nu zo 150 km gelopen. Heb even rustjg gedaan voormij blaren te laten genezen. Morgen ga ik langere afstanden lopen. Het is toch wel een lange middag nu. Als ik rustig loop en zo rond 17.00 binnen ben dat vind ik ideaal Het praten met de Spanjaarden gaat best goed. Met mijn beetje Engels en Frans kom ik een heel eind. En de spaanse woordjes die ik ken worden er steeds meer. Soms betrap ik mezelf erop dat ik een beetje als Martine Meiland praat. Gooi soms de talen door elkaar. Moet er zelf om lachen. Zeker als ze me begrijpen. En als ik niet uit komt gebruik de vertaal app. Dat werkt ook goed .
Ik ga jullie weer gedag zeggen. Ga kijken of er nog een galajurk in mijn rugtas zit voor het dinner straks.
Heel veel dank voor alle leuke reacties van jullie. Ik vind het zo leuk dat jullie er ook van genieten en zo iets van het pelgrims zijn meebeleven. Het is echt een ervaring in je leven. Een pracht tijd om na te denken over van alles wat ons bezig houdt. Ik heb ook mijn twijfels en verdrietjes in mezelf zitten. Maar de Camino maakt mij zo verschrikkelijk rijk!!!!
Adios Lida

Wat een leuk verslag weer. Fijn dat het zo goed ga. En mooie foto's ik geniet er van. Bedankt daar voor. Groetjes en eeen dikke knuffel voor jou.🤗🤗😘

Toos 2021-09-07 21:06:13

Lieve Lida een dikke knuffel. Ik hou van je. XXX Je zus Ine

Ine 2021-09-07 21:08:20

Leuk weer om te lezen

Masrtje 2021-09-07 21:40:10

Leuk geschreven weer ! Geen dag is hetzelfde.. De " Wim momentjes " zijn ook belangrijk geworden hier . We kijken ernaar uit .. Als we niks horen zegt Wim ; waar blijft lied ? Weltrust voor straks . Kus van ons .. 🥰❤

Anita 2021-09-07 21:50:26

Het blijft voor jou een hele mooie belevenis .fijn dat je er zo van geniet. Groetjes .

Marian 2021-09-07 21:59:19

Geniet van je verhalen. Ben trots op je. Je weet het in gedachten lopen we mee.

Tonny 2021-09-07 21:59:44

Wat een prachtige slaapkamer zeg. Weer mooie foto's zeg. Ik geniet zo van je pelgrimstocht en inderdaad ,wij lopen in gedachten met je mee. Ik kan mij voorstellen dat je tijdens zo tocht jezelf tegen komt. Get zou voor iederee

Yvonne 2021-09-07 22:08:35

Er ging wat mis Lida. WAT ik wilde zeggen dat het voor iedereen wel eens goed zou zijn,om zo terug geworpen te zijn op jezelf. Ik ben super trots op je. Iiefs yvonne

Yvonne 2021-09-07 22:11:59

Hallo Lida, daar zijn we weer , en wat was het een leuk verslagje! Die kleine details zijn erg leuk, eigenlijk weet ik niet veel te schrijven, op tennisbaan is het lekker druk door het toernooi en de eredivisie dus het is erg gezellig ook met name door het lekkere weer hier! Nou meid tot morgen maar weer! Sukses ! Ps. Wel even eten voor je vertrekt!😂

Hans en Ine 2021-09-07 22:17:31

Lida, Mooie foto's. En lux geslapen. Het lijkt wel hotel van der Valk. Hartelijke groet, Martin.