Van Embalse de Ancantare naar Grimalda

Spanje, Grimaldo

Hallo mensen. Gisterenavond bij het water een prachtige zonsondergang gezien. Alle pelgrims stonden met hun camera klaar om het vast te leggen. Het koelde vannacht ook niet af. Het was een prachtige herberg maar lekker geslapen heb ik er niet. Veel gesnurk op de slaapzaal. Er was veel heen en weer geloop. Ik lag met 5 vrouwen op een zaal.
Vanmorgen om 6 uur opgestaan 7 uur zijn we gaan lopen en het is het weer een prachtige dag op de camino geweest. Warm, maar het was goed te doen. Vanmorgen een kudde schapen op ons pad. De schaapsherder hield met een fluitje de schapen bij elkaar. Er was geen hond bij. We mochter er niet voorbij. De schapen waren onrustig en we moesten even wachten tot dat hij alle schapen weer bij elkaar had. Aardig mannetje. Daarna kwamen we in het plaatsje Caneraval. Daar hebben we koffie kunnen drinken. Dit komt niet zoveel voor dat er een barretje op de route is. Meestal heb je echt helemaal niets. Zo is er morgen een route waar er niets is. We hebben in de bar voor ieder 2 broodjes klaar laten maken en een sinaasappel. Daar moeten we het mee doen. Hier is geen winkel of zoiets. Morgen starten we zonder koffie. Ons eerste kop koffie is dan 22km lopen. Wie er nog een bar wil beginnen kan hier misschien wel terecht. We slapen naast een bar maar die pas om 10 uur open. Bareigenaar is ook de beheerder van deze albergue. Eenvoudig, maar alles is aanwezig wat een pelgrim nodig heeft. Dat is elke keer weer de vraag; waar slaap en eet ik vanavond?
Je moet wel tegen de onzekerheid kunnen en niet bij de pakken neer zitten als het tegenzit. Op dit ogenblik vind ik dat iedereen een beetje gestresst
is. De boekjes waar deze camino beschreven staat geven nu alle dagroutes aan van ongeveer 35 tot 40 km. Dan moet je gaan splitsen. Dat moet dan weer kloppen met de herbergen onderweg. Zo hebben we vandaag 10 km alvast gelopen van de 40. Morgen 22 en dan plakken we die 8 weer aan de andere route. Iedereen is hier erg mee bezig en vragen aan elkaar wat doet jij? En weet jij of er genoeg slaap gelegenheid is? Ik heb zo iets we zien het wel.Pluk de dag! Tegenwoordig zie je steeds meer dat ze reserveren. Dat moest eigenlijk niet kunnen.
Van lieverlee zie je het landschap veranderen. Hebben in een bos gelopen met prachtige kurkeiken. Veel mooie bloemen. De Spaanse Margrieten staan prachtig in bloei. Het lijkt af en toe of varend corso voorbij trekt. Zoveel bloemen. Vandaag heeft Karin met ons meegelopen. 71 jaar en komt uit Duitsland. Is vorig jaar gevallen met de camino in Caceres. Moest stoppen. Maandag is zij weer daar gestart. Morgen is het in Nederland koningsdag. We hebben elkaar vanavond een lintje gegeven. Dat houden we morgen op. Zo vieren wij morgen ook Koningsdag. Ik wens jullie allemaal morgen een gezellige dag. Ik zal wat zon jullie kant heen sturen. Buen Camino

Hoi het is zeven uur in de morgen ik heb net 2 verslagen Zitten lezen weer geweldig ook weer mooie foto's ik ga zo Niek weg brengen voor zijn klus Koningsdag . Gr Clazien

Clazien 2018-04-27 07:16:00

Hoi Lied..wat een beleving allemaal.je doet het super..petje af..ik heb wel 'n idee hoe 't is.. Ik ben weer thuis..mijn camino was heeel anders dan de vorige 3...wel mooi..maar heb me wel vaak eenzaam gevoeld.. Kende dat gevoel helemaal niet.. Ben blij dat jij niet alleen bent..xxx

Corrie L. 2018-04-27 07:28:32

Ik ben blij dat de zon weer voor jullie schijnt. Leuke foto,s allemaal. Houd de moed erin met zijn allen. Ik geloof dat jij je niet eenzaam voelt. Je mag de taak overnemen van moeder overste. Liefsxxx

Miep Alewijnse 2018-04-27 09:43:59

Lida wij genieten van jou prachtige wandel verslagen. Wij wensen jou nog heel veel wandelplezier. Lieve groetjes Geert en Cock.

Cock Vijverberg. 2018-04-27 15:22:12

Zit ook alles na te lezen.. Mooi mam ! Ik vind t zo gaaf dat je dit doet en kan ! Elke dag je half 9 momentje via Wim Ik hoorde net een biebje gaan op zijn mobiel.. Wim verzaakt .. hij slaapt uit !! Regen hier😂 Geniet van je dag 😘😘😘