Pijpenstelen en Zonneschijn

Spanje, Santiponce

Beste mensen, Uitstekende vlucht gehad. Toen ik eenmaal in een overvolle bus zat naar het centrum van Sevilla kwamen de eerste regendruppels. Hoes om mijn rugzak gedaan en naar de kathedraal gelopen. Daar stond een rij van ongeveer 500 meter om binnen te komen. Toen ik eindelijk binnen was, 3 kwartier later begon het echt heel hard te regenen. Ik wilde graag een nieuw pelgrims paspoort. En de plaats waar ik deze kon kopen kon ik moeilijk vinden. Ik gevraagd maar ik werd heen en weer gestuurd. Ik heb het maar opgegeven en een stempel in mijn oude paspoort laten zetten. Ik zie het wel. Er kunnen er nog wel een paar bij en anders stempelen ze er maar overheen. Inmiddels had ik wel wat van de kathedraal gezien.
De kathedraal is gebouwd op de plek waar oorspronkelijk de moorse Aljama-moskee stond. Na de verovering op de Moren werd deze in gebruik genomen door de christenen. Sindsdien fungeert het gebouw als kathedraal.  Inmiddels mijn regenponcho aangedaan. Eerst koffie met een broodje en daarna ging ik mijn herberg opzoeken. Google map ingestelt. Maar omdat het zo regende kon im niet zien of ik goed liep. Mijn scherm werd drijf nat en ik had het idee dat ik telkens fout ging. Een paraplu kopen voor mijn scherm dan maar. Toen ging het goed. Ik werd wel door van die smalle steegjes gestuurd waar ik in thuis nooit in zo gaan. Ik kon er net lopen. Steegjes was zo breed als me plu. Ben eerst poos heerlijk gaan slapen. Rond 7 uur ben ik de stad weer ingegaan. Toen was het inmiddels droog geworden en het zonnetje scheen. Ik heb een loopstok gekocht bij decathlon. Wijntje gedronken met een gezelschap Belgen die met zang koor een rondtrip maken in Andalucia.
Visje gegeten en op tijd naar mijn mandje.
Vannacht heel goed geslapen. Jan belde me wakker om 10 over 7. Hier schrok ik wel van. Ik had gisteren nog even moeten appen of bellen. Had ik niet gedaan. Daarna ben ik opgestaan en gaan ontbijten. Het is pas om 8 uur licht hier. Na het ontbijt ben ik om 9 uur gaan lopen. De zon was er en wat wil je nog meer. In het begin 2x een stuk verkeerd gelopen. Dom. Ik moet meer kijken, ik loop mijn neus maar achterna en denk dat dit wel de goede weg is. Niet dus. Onderweg pelgrims ontmoet. Italianen, Denen en een Frans stel waar ik nu samen de kamer mee deelt in Guillena. Hij heet Jean-Allan en zij Maritina. . Hij lijkt op Rene van Hallo Hallo🤣 Ik was om 4 uur in de herberg. We hebben een stuk omgelopen over de weg. Was niet fijn. Dit komt doordat er water op het weggetje stond van de rivier.Je moest er anders doorheen lopen. Het water zou tot je middel zijn. Dat zag ik niet zitten en nog meer pelgrims niet.Bij elkaar toch zo 28km gelopen. Hollanders heb ik nog niet gezien op de route. Nu lekker relaxen en voorlezen hoe de route morgen loopt. Ik wil niet weer verkeerd lopen. Verder gaat het allemaal goed. Geen spierpijn of blaren opgelopen. Mijn rugzak zit goed op mijn rug. Paraplu hoop ik niet meer nodig te hebben. Maar ik doe hem nog niet weg. Groetjes en dikke kus.Lida

Ha Lida, Fijn dat het goed gaat met jou, ik had nog zo gezegd,niet van het pad af gaan, en wat doet Lida? De eerste de beste dag loopt ze haar neus al achterna. Maar een ezel stoot zich maar een keer he? Goede reis ver, en ik blijf je volgen hoor. Groetjes Marian.

Marian 2018-04-11 18:14:34

Dat begint lekker Lida. Nu maar hopen dat de zo'n blijft schijnen. Slaap straks lekker en morgen vroeg weer op. Succes. Dikke kus. Frans en Miep.

Miep Alewijnse 2018-04-11 18:16:32

Echt iets voor jou, Jan vergeten te bellen , verkeerd lopen ,en zo zal er nog wel meer gebeuren. Gelukkig dat de zon weer schijnt. Slaap lekker voor straks .

Yvonne 2018-04-11 18:33:52

heel veel succes toegewenst , wil je in je reisverslag de startplaats en aankomstplaats vermelden ? kan ik het volgen op google earth. zit je nu in Guillena of in Santiponce,?

Ben en Trudie 2018-04-11 18:45:02

Leuk om je zo te volgen Lida,Je avontuur is begonnen. En ik zou maar niet te veel van de weg afwijken haha.Nogmaals succes

Mies 2018-04-11 19:14:34

Je hebt mooie “ Wim “ momentjes gemaakt😜 Vergeet vooral Jan niet te appen !😂 En goede reis alvast voor morgen💋

Anita 2018-04-11 19:36:16

Je hebt nu al mooie indrukken opgedaan, en laat ons meegenieten met je leuke schrijfstijl. Hopelijk morgen alleen maar een lekker zonnetje.

Monique 2018-04-11 20:23:26

Was zeker een hele rustige weg 😂😂welterusten en morgen fit weer op

Maartje 2018-04-11 22:25:11

Hi !!! Lees nu al met veel plezier je verslagen en hoop er nog veel te lezen. Zie het allemaal voor me en ben stiekem jaloers op je ... Dikke knuffel !

Brigitte 2018-04-11 22:39:48

Hij gaat lekker ik hoop voor je dat De zon gaat schijnen X ☀️

Clazien 2018-04-12 11:02:28

Superleuk te lezen Lida!!! Veel plezier en succes!

Marie Louise 2018-04-12 11:58:58

Hoi Lydia, Nou, de kop is er af, en ja in een stad is het altijd moeilijk om die schelpen te zien in de weg zo te volgen… Veel plezier met alle mensen die onderweg ontmoet, en ik loop als het ware een beetje met jou mee, door jou leuke verslagen… Groeten Mike

Mike 2018-04-12 15:56:35

Fijn om weer wat van je te horen. Er leven een hoop mensen met je mee in de Hoek. Zo leuk . Wat erg voor je de kou, maar de weer berichten worden beter. Wel lekker dat je zo goed slaapt, dan ben je morgens goed uitgerust . Pas goed op jezelf . Liefs

Yvonne 2018-04-14 11:25:11

Hoi Lida, ik geniet van je mooie reisverslagen. leuke schrijfstijl en informatief. Hartelijke groet, Martin Pols.

martin pols 2018-04-15 22:10:58

Leuk om je verslagen te lezen Lida, kon het eerst niet vinden, maar nu wel. Hopelijk wordt en blijft het weer goed. Geniet van je tocht, veel plezier en tot ziens.