Een dag in de Apenklei

Spanje, Zafra

Hallo mensen.
Afgelopen nacht goed geslapen. Ik sliep met 7 mannen op de zaal, waarvan er geen een snurkte. 7 uur opgestaan en in de herberg konden we ontbijten. Om 8 uur gingen we op pad. De eerste 6 km zou ik samen met Frea oplopen. Daar zouden we koffie drinken, broodje eten en dan gingen we ieder ons eigen weg. In de herberg vanmiddag zouden we elkaar weer treffen. Het pad was we moesten bewandelen was zo drassig. De klei bleef aan je schoenen hangen. Je schoenen werden steeds zwaarder. Ineens kwam er een behoorlijke op stakel. Een riviertje moest ik over steken. Het was allemaal van die glibberige klei. Heb lang nagedacht hoe ik dit het beste kon doen. Uitkijken dat ik niet misstapte. Het was niet prettig. Me handen zaten onder de klei. Toen in aan de overkant was kwam Frea ook aanlopen. Gelukkig waren we samen er goed doorheen gekomen. Het was beter om maar samen te blijven. Er zou nog zo riviertje komen. Ik kwam ook een Amerikaan tegen met zijn hond. Hij loopt met het as van zijn overleden vrouw. Zij is vorig jaar op camino overleden op 50 jarige leeftijd. Het lijkt een beetje op het verhaal van de film " the way" De zon kwam er van lieverlee door en het werd eindelijk wat warmer. Het is vandaag zo 17 graden geweest. Om half 4 waren we in Zafra. Frea was vooruit gegaan en had een 2 persoons kamer in een prachtig mooie herberg in Zafra gevonden. 12 euro pp. Hier hangen prachtig foto,s van schilderijen van Vincent van Gogh. Lekker douchen en even rusten op bed. Ik krijg het na het lopen altijd zo koud. Dan lig ik de bibberen in mijn bed. Op slot zijn we naar buiten gegaan de stad in. De zon bracht me weer op temperatuur. Ik heb ook nog een thermohemd gekocht. Morgen wordt het wel warmer maar koud hebben is echt vervelend. Ik ben nu in gezelschap van een echtpaar uit Maarn, Marian en Henk. Een man uit Arnhem, Frea uit Rotterdam en 2 Duitsers. Vanavond hebben we in de herberg gekookt. Heerlijke salade Mixta en spaghetti. Lekker wijntje erbij. Was gezellig. Morgen een tocht van 20 km. Lopen met Frea gaat goed Het voelt als Corry om me heen. Frea heeft van mijn een slaappil gehad. Zij slaapt slecht. Ik heb ze gelukkig niet nodig. Als ik mijn benen in bed heb slaap ik al. Allemaal de groetjes en dikke kus. Lida

Lieve lied, Genoten van je verslag! Dikke kus van ons

Koen en Marlous 2018-04-16 22:23:28

Was weer een leuk verhaal, bedankt Lida.

Marian 2018-04-16 22:28:49

Fijn voor je dat je weer leuke mensen tegen komt Geniet ervan tot het volgende verslag. Gr.

Clazien 2018-04-17 11:06:27

Wat een mooi verslag was dit weer. Bedankt en de hartelijke GERoetjes van GERDA !!!!!!!

Gerda 2018-04-17 12:36:50

O wat erg dat je het koud hebt. Goed dat je zo thermo hemd hebt gekocht. Leuk dat het klikt met haar. Zo leuk om je verhalen te lezen . Ben zo trots op je . Liefs en doe voorzichtig .

Yvonne 2018-04-17 19:32:35

Ik zag pas later de mooie fotos , prachtig zeg .