Eindelijk is het zover!!!!!

Nederland, Naaldwijk

Hallo familie, vrienden en ieder die het leuk vindt mij te volgen.

Morgen om 7 uur vlieg ik naar Barcelona om dinsdag 31 augustus te beginnen met mijn achtste pelgrimstocht. Ja je leest het goed. De een wat meer kilometers dan de andere, maar wel nummer acht.
Dit is wel de tweede tocht dat ik alleen op pad gaat. Sevilla ook maar ontmoete na een dag of vijf Frea.
Nu start ik met een route die niet zo bewandeld wordt. Ik verwacht dat ik de eerste 600km weinig pelgrims zal ontmoeten.

Morgen ga ik eerst tot mijn knieën de Middellandse Zee in en ik hoop mijn pelgrimstocht af te sluiten in de Atlantische Oceaan. Totaal zo 55 wandeldagen, ruim1300 km.
Ik loop eerst naar het beroemde klooster Monserrat, vervolgen naar Lleida, Zaragosa naar Logroño. Daar sluit ik mijn aan op de drukke Camino Francės. In 2012 heb ik deze gelopen met Mike en Mart. Hier zal ik genoeg pelgrims ontmoeten.

Jullie zullen zich afvragen welke gek doet dit??? Ik dus!!!!
Da afgelopen tijd heb vaak nagedacht om een antwoord te vinden waarom ik dr wil. Ik weet het zelf niet. Het zit in mijn hoofd en ik ga. Mijn benen en voeten doen het nog, dus niet wachten maar gaan.

Mijn rugtas is ingepakt. 9 kilo.
Huis is aan de kant. Jan heb ik de afgelopen dagen weer de nodige adviezen gegeven. Hij zegt er ook weer voor te gaan.
Ik probeer weer mijn belevenissen met jullie te delen via dit blog.

Lieve mensen ik hoop met jullie steun het te kunnen volbrengen en met mijn verhalen jullie een beetje een idee zal kunnen geven hoe het leven van een pelgrim in elkaar zit.

Dikke kus, Lida

Lida heel veel succes op deze tocht, dat je genoeg energie krijgt om hem uit te lopen. Groetjes Marian.

Marian 2021-08-29 21:07:12

Ik wens je heel veel succes Waar haal je de moed vandaan. Ik duim voor je dat alles voorspoedig mag gaan.Groetjes ik ga je volgen.👍❤😘

Toos 2021-08-29 21:09:05

Heel veel succes en wandelplezier, ga jou weer volgen hoor. Dikke 😘

Maartje 2021-08-29 21:22:30

Lieve lida Ga genieten van je tocht...ik weet hoe mooi maar ook hoe zwaar het kan zijn, het gaat jou lukken want ik weet hoe sterk je bent (zelf gezien) Ben tóch ook beetje jaloers..het is heerlijk om die vrijheid te voelen.. Ik ga elke dag aan je denken 😘😘😘

Corrie linssen 2021-08-29 21:23:25

Hoi Lida, Heel veel plezier en goede momenten gewenst. Ik weet wat je gaat tegenkomen. Buen Camino. Rinse

rinse 2021-08-29 21:33:47

Buen Camino! In gedachten loop ik met je mee❤

Vanja 2021-08-29 21:38:16

Heel veel succes, en geniet van dit grote avontuur. En kom weer veilig thuis. Ik kijk elke keer weer uit naar je mooie verhalen Gr Ben en Trudie

Ben & Trudie 2021-08-29 21:40:50

Jeetje Lida, wat stoer!!! Ik lees graag mee en wens je heel veel succes. Je bent een kanjer!!!

Ilona 2021-08-29 21:43:51

Ook wij wensen jou een goede reis en wandel kilometers toe! Geniet ervan en wees vooral voorzichtig! Groetjes , wij gaan je volgen stoere Lida !! Xx

Hans en Ine 2021-08-29 21:44:47

Zo bijzonder! Geniet ervan!

Marianne🌸 2021-08-29 21:54:46

Lieve Lida,. In gedachten ga ik met je mee, lopend haal ik niet🙂 Je verhaaltjes en foto's zijn altijd leuk om te zien.

Monique 2021-08-29 21:56:41

Lieve lida, In gedachten loop ik met je mee ook, al vind ik het wel een beetje te warm🥵 Pas goed op jezelf en neem niet te veel hooi op je vork. Rustigaan stap voor stap dan gaat het je lukken. Zo niet.......je bent en blijft een kanjer.💪 BEN CAMINO😘

Frea 2021-08-29 23:27:03

Moet natuurlijk BUEN CAMINO zijn🤭

Frea 2021-08-29 23:28:49

Beste Lida, Je gaat weer op avontuur! We kunnen weer gaan genieten van leuke verhalen en mooie foto's. Ik wens jou veel kracht en Gods zegen toe. Martin Pols

Martin Pols 2021-08-29 23:49:55

Lieve Lida Wij wensen jouw een super mooie reis Ik ga je volgen Veel liefs van ons

Clazien 2021-08-30 07:53:35

Dag Lida, Wat een verrassing!!! We wensen je een fijne tocht, mooie ervaringen en ontmoetingen! We kijken uit naar je verhalen. Spontaan gaan onze herinneringen nu naar de tijd toen we jou en Freya hebben ontmoet toen wij vertrokken zijn in Salamanca. Wat een zalige tijd! Veeeeel succes Luc en Rita (Antwerpen)

luc Vermoesen 2021-08-30 08:07:56

Lida wij wensen jou een hele goede reis en een fantastische CAMINO. Geniet er met volle tuigen van. Het is jouw passie. Wij genieten er nu al van om straks al je reisverhalen te lezen. Liefs Frans en miep.

Miep en Frans 2021-08-30 08:19:22

Lieve Lida , Ik wens je een hele goede, veilige en gezonde reis. Ik ga weer genieten van je mooie verhalen en foto's. Liefs, Brigitte

Brigitte 2021-08-30 08:27:01

Dag Lida, Wat een verrassing! Laat de “kriebels” in je voeten, je hart en je hoofd de vrije gang gaan en geniet van deze nieuwe pelgrimstocht! Wij volgen je graag en kijken uit naar de volgende verslagen! 👌👍🍀Rita en Luc uit Antwerpen

Rita De Kesel 2021-08-30 09:50:02

Zo trots op jou ,dat je dit gaat doen voor de achtste keer. Wat zullen we weer gaan genieten van je verhalen en foto's. Ik hoop dat je met veel plezier ,kracht en moed deze tocht gaat volbrengen. Met al deze volgers moet het gaan lukken. Dikke knuffel van Hans en mij. ❤💋

Yvonne 2021-08-30 13:04:04

Super goed van je ,ik ga weer uitkijken naar je spannende verhalen .Heel veel succes en loopplezier.

Mies 2021-08-30 14:58:49

Goede reis ,kijk uit !🙏 en voorzichtig

Els van den bos 2021-08-30 16:15:36

Lieve Lida Ik wens je een geweldige reis met goed weer en mooie momenten. Kijk uit naar je prachtige verhalen, en pas op je zelf. Er zal een kaarsje voor je branden. Een hele dikke knuffel lieve zus.

Ine 2021-08-30 19:08:25

Mam , wij lopen constant met je mee ! Geniet vooral van je tocht , je doet t toch maar weer wel ! Trots op jou 🥰