Superdag. Casdasnis

Spanje, Candasnos

Hoy Amigos,
Wat een prachtige dag heb ik weer gehad. Echt super. Zo mooi, zo genoten. Maar ook zo warm gehad. 31 graden hier vandaag geweest.
Vanmorgen op tijd opgestaan. In de beschrijving van de route staat dat ik nadat ik de stad zou verlaten een flinke klim krijgt. Dan wil je voor de warmte gehad hebben. Gisterenavond heb ik nog een leuke avond gehad. Eerst boodschappen gedaan, daarna waar ik s,middags die lekker salade had gegeten een biertje gedronken en een tapas gegeten. Was zo leuke knul die daar liep te bedienen. Hij zei s,middags nog tegen mij, you'ar welkom. Leuk en echt heel vriendelijk. Daarna na de kerk in de oude stad. Was warm in de kerk. Veel vrouwen met een waaier. Mijn ogen vielen dicht. Was blij dat het afgelopen was. Daarna heb ik mijn tas ingepakt en alles klaargelegd om op tijd te kunnen vertrekken. Goed geslapen en 6.15 uur opgestaan. Ik slaap altijd in een armzalige gelegenheid het beste.
7 uur de straat op. Koffie gedronken in dat gezellige tentje. Was er al druk met mannen op leeftijd. Vlgs mij komen ze uit bed en gaan dan naar de kroeg voor koffie. Het was nog een beetje schemerig. Maar als op.straat loopt kan dat goed. En toen kwam de klim. Pracht klim. Zo mooi. Ik kwam nog een stelletje mountainbikers tegen en 2 vrouwen die naar boven wandelde. Die moutain bikers vroegen waar ik vandaan kwam. Uit Holland. Koeman, Cruijff en Depaay kwamen weer voorbij. Leuk volk. Die vrouwen hebben boven nog een foto geschoten van mij. Om 9 uur was ik boven en kwan uit bij.een bar. Zag er niet uit. Zag auto,s staan en een hoop herrie. Ik doe die deur open. Helemaal vol met mannen die al aan de drank en eten voorzich hadden staan. Alle ogen op mijn gericht. Lachen en grappen maken. Ik zei dat ik het vreemd vind dat ze zo vroeg al aan zo zware maaltijd zitten. Het rook er naar gerookte vis. Buiten achter de bar lagen sardientjes op een barbecue. En een vliegen. Mens ik werd er gek van. Koffie was lekker en een bocadilla met omelet. Daarna had ik voor de rest van de dag genoeg voedsel binnen om verder te gaan. Er lag een pad met stenen naast de autoweg. Die autoweg zag er nog nieuw uit. Daar heb ik toch 20 km opgezet en. Kwam geen eind aan. Ik liep op een hoogvlakte. Ze noemen dit hier het Monegros gebied.ik heb foto,s gezien die in het voorjaar zijn gemaakt. Dan zie Je nog wat groen. Maar nu is alles droog en heeft de kleur van de aarde. In.de winter kan het hier heel koud zijn Het is net een woestijn. Het kan hier ook hard waaien. Gelukkig vandaag niet. Kwam ook nog langs een kudde schapen. Maar de schaaphond begon te blaffen. Weg wezen Liet! Verder niet veel meegemaakt. Ik werd ook stil van dat mooie landschap.Wel warm om op zo vlakte lopen. O ja, heel veel vliegen met lopen. Ik voelde ze steken. Toen ben ik tijdens het lopen met mijn stokken gaan zwaaien en dat hielp. Half 2 sloeg de klok toen ik Casdadmos binnen kwam. Liep eerst langs een zwembad. Daar kon je wel wat drinken. Ik dach ik loop verder en als ik gaat zitten is dat in de hostal. Hotel El Pilar. Deur op slot. Geen leven te zien. Wat nu? 3 km voir Casdasnos had ik.een weg hotel met restaurant gezien. Maar de prijzen lagen aan de hoge kant had ik gezien bij Booking.com. Dat is de rede dat ik door liep, het dorp in. Ook zou er nog een hostel zijn staat er vermeld n het boekje. Maar Google Maps herkent het niet. Ik terug naar dat zwembad. Daar heb ik mensen gezien. Dat hotel bestaat niet meer. Ik moet dus terug lopen. Zo 3 km. Nadat ik wat gedronken had ben ik terug gaan lopen. Zit nu in Hotel la Cruzanzane. Er wordt voormij een speciale prijs gemaakt omdat ik pelgrim ben. 30 euro. Er ligt een mooi zwembad in de tuin waar ik op kijk. Regelmatig hoor ik een klap op het water. Dan valt er een zwemmer plat die denkt de techniek.van het duiken te beheerst Mooi niet dus. Er is veel lol en harde muziek. Ik kan dat wel hebben. Heerlijk op mijn bed gelegen vanmiddag. De warmte vraagt ook veel energie. Vanavond in een mijn eentje feestje gevierd. LTC Naaldwijk is landskampioen geworden. Erg goed van ons clubpie. Slaapplaats voor morgen geregeld. Geen zin om weer terug te moeten lopen. En nu ga ik fijn mijn ogen sluiten. Welterusten en morgen hoop ik weer wat meer mee te maken. Dikke kus. Lida

Hoi Lida, we lezen je verslagen nog steeds met enthousiasme, ga zo door! Groetjes uit Griekenland!

Hans en Ine 2021-09-13 07:21:38

Doe je niet na hoor, wij hebben gisteren ook een rustdag gehad na een geweldige feestdag. Veel loopplzier vandaag kanjer 😘😘

Maartje 2021-09-13 11:05:13

Hoi Lida Ik zit je verslag te lezen op de tennisbaan ik ben de invaller we zijn met z'n negen je krijg de groeten van ons allen ga zo door

Clazien 2021-09-13 13:10:13

Lieve stoere Lida Ik zat vanmorgen te wachten pp je verslag. Ik wilde het gaan lezen ,zag ik dat er weer iemand niet was komen opdagen. Dus je begrijpt ,even eerst de billen wassen. Weer gezellighoor je verslag. Wat rot he die stink vliegen. Lekker als je een goeie kamer hebt hoor. Ik zou iedere nacht in een soort Hilton willen . Even lekker gemasseerd worden. Heerlijk bad en goed eten. Maar ja dat is niet besteed aan jou. Ik kijk weer uit naar je volgende avontuur ,loop morgen weer gezellug mee hoor. Prachtige foto's. Dikke knuffel yvonne

Yvonne 2021-09-13 17:01:33

Lieve Lida Fijn dat het weer een super dag was. Straks weer lekker slapen en dan morgen gezond weer op. Dikke knuffel van je zus Ine