Igualada. Superdag.

Spanje, Igualada

Hallo allen die mijn volgen.

Gisteravond nadat ik jullie een update van mij avontuur ben ik het dorpje ingegaan om een hapje te eten. Ergens stond erop de muur dat er een Restaurant 50 meter verder was. Kom ik daar kan ik er pas om 21.00 uur eten.
Dat is voormij te laat. Ik zat alleen op eind van het dorpje in een soort
Pipi Langkous huis. Alles kraakte en piekte. Dan zou ik daar in de donker weer binnen komen. Dat zag ik niet zo zitten. Ik ben het dorpje ingelopen. Was uitgestorven, maar toch klinkte er nog muziek uit een deur die open stond🤣
Ik daar naar binnen. Al gauw merkte ik dat daar niet telt wie je ben. Het enigste wat op de menukaart staat was gelukkig iets meer dan een gekookt ei.
Kip met gebakken aardappeltjes. Prima. Kon direkt eten. Lekker biertje erbij. Zo kwam ik voor donker in het spookhuis. Ik zei tegen mezelf, je gaat niet mee met je angst gedachten. Even flink zijn! Dat hielp want ik heb geslapen als een os. Niets gehoord. 5 uur werd ik voor het eerst wakker. 6 uur ben ik opgestaan en alles op gemak gedaan. Haren gewassen. Brood geroosterd in een magnetron. Ging best goed. Wordt vanzelf bruin als je het te lang in de
magnetron houdt. Tomaatje erop en smullen. Vanmorgen om half 9 gaan lopen naar Igualada. Van lieverlee laat ik de bergen van Montserrat achter me. Vandaag veel op de weg gelopen. Vind het prima. Even geen paadjes met stenen en klauteren op handen en voeten om er doorheen te komen. Al vind ik dat mooi. Maar nu even niet. Ik heb heerlijk mee lopen galmen met muziek van Hazes. Corrie en Frea weten wel hoe het dan gaat met mij. Ik ga dan heerlijk mijn eigen tekst maken. Zoals:

Op de camino liep ik deze week,
Het was warm en niet druk
En ik verlangde zo naar jou
Hier aan mij zij
Ja ik denk nog steeds
Hoe het was geweest
Dat je naast me liep
Hier aan mij zij!!!

Gaat goed met hoor!🤣🤣🤣
Als je alleen ben ga je lekker tegen jezelf praten. Toch heb ik onderweg leuke ontmoetingen. Vanmorgen bij de Farmacia was ik om blarenpleisters te kopen kwam er een man naar me toe en vertelde dat hij ook naar Santiago gelopen heeft. Liet mij foto,s zien dat hij onderweg was. Hij vond zo leuk om met mij erover te praten.
Ik geniet van alles wat ik mee maakt.
Ik voel me een zeer rijk persoon.
Jan gisteren ook aan de lijn gehad en hij klonk goed. Zegt dat hij het ook naar zijn zin heeft . Fijn. Geef mij een goed gevoel.

Mijn eerste stop was bij een restaurant op een industrieterrein. Veel wielrenners en mannen die daar om 10 uur al aan een warme maaltijd zitten met wijn en dikke wijn. Jeetje. Er wordt hier veel alcohol gedronken en iedereen stap gewoon in de auto. Ik liep verder door de stad naar mijn gereserveerde bed in de albergue. Deze reservering was gedaan door mijn vriend uit Montserrat.😫 Wat een ellende heb ik weer met die man gehad. Gisteren zei hij nog dat alles oké was toen ik er naar vroeg. Voor de albergue moest ik de sleutel op halen bij een verzorgingshuis. Ik aanbellen. Klinkt er een stem door de interkom dat alles gesloten is door de Covid. Was geen reservering gedaan. Een dame hielp me met het vertalen. Wat nu, ik zeg tegen die vrouw belt die Pipo maar even op en vraagt waar hij dan gereserveerd heeft voormij. Wat een verveel weer aan de mobiel. Bleef praten. Ik zeg druk maar weg. Straks komt weer hier heen. Uiteindelijk bood die mevrouw mij naar een ander hostel te brengen. En daar zit ik nou. Het is niet schoon Maar wel een balkon. Goed uitzicht op de bergen. Het is een soort van der Valk. Hier stoppen bussen met grote gezelschappen die hier eten. Ik heb er ook zonet gegeten. Moet wel lachen. Zitten van die dames met een waaier te zwaaien zonder mondmasker. Lekker bezig zo. Morgen moet ik wel 2 km lopen voordat ik op.de route ben maar dat is te doen.
In igualada heb ik zooltje kunnen kopen. Ik heb ze even uitgeprobeerd en ze zitten goed. Ik ga er mee lopen morgen. Als de blaren over zijn dan ga ik er om de andere dag op lopen. Steun heb ik toch ook nodig. Wordt vervolgd. Ik ga nu nog even naar de supermarkt. Proviand halen. Zal wel yoghurt worden.
In Nederland is ook mooi weer. Fijn. Dat verdienen wel. Geniet ervan.

Nos vemos mañana. beso grande!!!
Lida

Topper!

Hans en Ine 2021-09-04 19:47:07

Heb je ook ff dat kleine café opgezet en mee zitten galmen 😄😄

Maartje 2021-09-04 19:54:08

Alweer een mooi verhaal ik geniet er van Sterkte met de blaren 😃😘

Clazien 2021-09-04 20:03:52

Mooi verteld....ik hoor jou alleen “We zullen doooorgaan “ zingen 😂😂 heerlijk. Fijn dat je andere zolen hebt.. hoop dat het nu beter word met die blaren.. truste en fijne dag morgen😘

Corrie 2021-09-04 21:14:07

Leuk verhaaltje weer Lida, Je maakt toch veel mee onderweg. Ik ga je tip van het geroosterde brood goed onthouden. Groetjes, Monique

Monique 2021-09-04 21:24:34

Oo Lida ,had je graag horen galmen. Ik denk dat die pipo je aan het eind van je loop avotuur staat op te wachten. Hij draagt je daar binnen. 🤣🤣 Hopelijk gaan je blaren snel over. Fijn dat het met Jan goed gaat he. Nog veel wandelplezier. Liefs

Yvonne 2021-09-04 23:09:58

Lida je hebt weer mooie verhalen, op je bijzonder tocht. Veel wandelplezier nog,en blijf heel. Groetjes.

Marian 2021-09-05 10:21:41

Wat geniet ik iedere dag van je verslagen Lida, prachtig! Veel plezier en wandel ze.