Busje komt zo...

Spanje, O Pedrouzo

Dag 90
Woensdag 15 juni
Busje komt zo...

Het plan om later op te staan en tot aan de middag lekker rustig aan te doen viel snel in duigen toen we erachter kwamen dat we de Albergue al om 9uur uit moesten.
Met ons liefste gezicht op vroegen we of we alsjeblieft nog even boodschappen mochten doen en ontbijten. We kregen uitstel tot 10u. We deden boodschappen en ontbeten zo snel als we konden.
Nog voor 10uur stonden we op straat.
Het was een regenachtige dag waarbij het soms met bakken uit de lucht kwam vallen en soms even droog was met een schraal zonnetje.
We dronken wat in een café en ik begon aan het blogverhaal van de gisteren.
Aangezien je niet van 10 tot half 3 in een café kan hangen gingen we wat winkeltjes in. Maar ook die waren verre van speciaal. Dus zochten we een droog plekje in een portiekje op. Daar zaten we een paar uur letterlijk weg te schralen tot de bus kwam.

Ondertussen kregen we wel bevestiging dat ons vernieuwde plan om thuis te komen door kan gaan.
Afgelopen dagen hebben we nogmaals goed nagedacht over de terugreis. S nachts om 24u vertrekken en 6uur door het donker langs de weg lopen leek ons toch niet echt veilig. Daarbij komt nog dat we een klein beetje op onze benen willen kunnen staan als we in alphen aan komen.
Nu hebben we met Kim, de dochter van mister Bean, wat kunnen regelen. (De Scherpenheuvelgangers weten wel over wie we het hebben.)
Vrijdag landen we om 11u in Brussel. Vanuit daar nemen we de bus naar Scherpenheuvel. Vanuit Scherpenheuvel lopen we dan naar Stelen. (+/- 20km)
We mogen bij mister Bean thuis slapen. Die nacht zorgt mama Bean om 2:30u voor een ontbijtje. Om 3uur vertrekken we dan richting Alphen. En komen we, als het goed is, iets frisser dan met ons eerste plan om 15u aan.

Eindelijk kwam de bus dan aanrijden. Met nog een stuk of 25 andere pelgrims stapte we voor €8 de bus in naar Santiago.
Eenmaal aangekomen zochten we naar een slaapplaats. We hadden echter weinig geluk. Overal waar we binnen gingen kregen we het zelfde antwoord; completa! VOL dus.
Na lang zoeken vonden we een hotelletje met nog een kamer vrij. Wel wat boven normaal budget, maar we hadden fijne bedden en handdoeken.

In de avond aten we een menu en lagen we optijd in onze fijne nestjes.

Goed 2de aankomstplan, denk ik, wat t weer betreft zitten jullie al helemaal in de Nederlandse sferen, dus wat dat betreft , komt t helemaal goed!!! Nog n goede nacht in t Spaanse en een veilige vlucht naar Brussel✈️

Maria 2016-06-16 18:32:06

Het einde komt in zicht... Een van je laatste blogs... Ik zal je verhalen missen, maar het gevoel dat je straks weer gewoon in Baarle Nassau bent is ook super fijn! Heel veel succes nog samen, en zorg dat je veilig thuis komt! xxx

Joyce 2016-06-16 18:39:10

Goed gekozen 2 de plan om terug te komen Geweldig dat mr.Bean en familie zo gastvrij zijn......lief hoor Zoals Maria al schreef het weer hier lijkt op jullie laatste dagen in Spanje Slaap lekker voor straks Goede vlucht morgen Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-06-16 18:50:45

Idd, plan 2 is veel beter. Met plan 1 zouden jullie afgemat terug in Alphen aankomen en dat zou ook niet fijn zijn. Het lijkt me voor jullie heerlijk om goed bewust je dorpje weer in te kunnen wandelen. Heel veel succes met de nu echt laatste loodjes, om te beginnen een goeie vlucht, een ontspannen busreis en daarna nog een mooie laatste wandeling!!!! Succes!!!✈🚌👣💪👍

Constance 2016-06-16 18:57:21

Piet en Lieke,echt goed nagedacht wij hadden het er al vaak over ,dat het toch wel gevaarlijk was zo om middernacht vertrekken en dan te voet ,is toch wel het gevaar een beetje opzoeken ,en jullie hebben de tocht al zo goed doorstaan waarom dan risico`s opzoeken Annie en de fam .zal het graag hebben gehoord van deze wijze beslissing .Wij wensen jullie een goede vlucht terug naar de begane wereld toe ,en alvast een goede voettocht terug naar Alphen.Groetjes en nogmaals bedankt voor je info elke dag Lieke wat gaan we dat missen

Jan en Francine 2016-06-16 19:10:56

Hoi piet en lieke dat is toch wel een goede beslissing om 20 km minder te lopen op zaterdag . ik neem aan dat dezelfde tijd blijft staan ongeveer als eerst bij de pacific. En doe ze de groeten van ons in stelen Goede reis terug morgen.

Toon en bets havermans 2016-06-16 19:30:22

Nu de laatste loodjes nog,maar dat komt ook zeker goed. Bedankt voor de mooie berichten ,wij hebben er echt van genoten. We zullen ze gaan missen. Goede reis ✈️✈️✈️✈️ En tot in Alphen 💦🌦🌤☀️

Jac en marlies 2016-06-16 20:57:27

Bon Voyage!! Tot snel, leuk!! X

Schenkies 2016-06-17 00:17:14

Hallo Piet & Lieke, heb jullie verslag vandaag "gevonden" en ineen uitgelezen. Heerlijk geschreven. Samen met mijn broer Henk hebben wij dezelfde route gelopen vanuit Alkmaar. Wij liepen er 4 maanden over, jullie hebben gerend ! Loop ze morgen.

Paul Ursem Heiloo 2016-06-17 18:05:20

Goede reis verder. Inmiddels geland in Belgie Tot morgen👍

Tessa 2016-06-17 20:43:10

een Super prestatie! Gefeliciteerd allebei ! nog even tot aan thuis !

Joyce van loon 2016-06-17 20:52:02

Mooie verhalen van jullie wandeltocht, knappe prestatie!

Hans en Silvia 2016-06-17 21:40:25

Je hoefd niet dik te zijn om een goed mens te zijn. Ik had niet anders verwacht van Kim. Doe ze de groeten van mij. Loop ze morgen, wij verheugen ons op jullie thuiskomst.