Wandelmaatjes

Frankrijk, Saint-Sever

Dag 51
Zaterdag 7 mei

Op onze rustdag stonden we om 6 uur op om te gaan wandelen samen met Silke en Beau. Terwijl draaide Gijs, Rens en mama zich nog fijn een keertje om.
Het was gezellig om samen met anderen te lopen en te kunnen laten zien hoe onze reis er een beetje aan toe gaat. Silke en Beau vonden het een mooie ervaring en liepen vlot 13km van onze route mee. Voor ons was de omgeving niet bijzonder, maar voor hen maakte het indruk. Door dit soort dingen te bespreken realiseer je weer hoe snel je went aan al het moois om je heen.
Gijs pikte ons na 10uur op met de auto. Bij aankomst op de camping zaten de 'thuisblijvers' al klaar met een gedekte tafel. Een ontbijtje fietste er wel in.
Nadat we opgefrist waren zijn we met de kinderen van ons gezin en aanhang naar de stad gereden. Ik moest nog een nieuw t-shirt hebben aangezien mijn huidige al de eerste gaten vertoond.

In de middag verzorgde ons Gijs grote schoonmaak op onze drink flessen en slangen. Ze werden uitgespoeld, geblazen en gekookt. We kregen tips om ze schoon te houden, die we vanaf morgen zullen gaan toepassen.

De rest van de middag en avond vulden we met kletsen, bbqen en het doen van spelletjes voor het chaletje. Wat vliegt een weekend toch met leuke familie om je heen! En wat was de verdeling van actief zijn en relaxen vandaag goed in balans voor mij:))
Voor we het wisten was het tijd om alle spullen in te gaan pakken. Op die manier konden we de volgende dag zo vroeg mogelijk vertrekken.

Dit weekend heeft papa aan ons gezin vertelt dat hij niet meer te voet terug loopt vanuit Santiago naar huis. Heel het gezin en in het bijzonder mama sprong een gat in de lucht toen we het vertelde.
De reden hiervoor is dat papa zich onderweg is gaan realiseren dat het voor mama wel heel erg lang is om alleen te zijn. Als je alleen bent hoeft je met niemand rekening te houden en dan zou het nog steeds een mooi plan zijn. Als tweede is het zo dat papa, net als ik, ervaart dat we zoveel steun aan elkaar hebben in kleine dingen. Je hebt gezelschap, iemand die voor je zorgt, iemand om je verhaal aan te doen, iemand om mee te delen en ga zomaar door.

Er is de afgelopen weken onderweg wel een nieuw plan geboren wat we ook graag met jullie zouden willen delen.
Wanneer papa en ik, zoals het er nu uitziet, half juni in santiago aankomen willen we vanaf daar een vlucht naar Brussel pakken. Vanuit Brussel zorgen we dan dat we in Scherpenheuvel raken.
Scherpenheuvel is voor ons allebei, maar vooral voor papa een bijzondere plek. Daar willen we nog een nachtje slapen in het pelgrimsonderkomen. Vanuit Scherpenheuvel zullen we dan in 1 ruk naar huis lopen. Dat betekent S nachts vertrekken en ergens einde van de middag thuis aankomen bij het barbarakapel. Op die manier eindigen we waar we begonnen zijn. Wanneer we thuis aan komen weten we nu nog niet. Maar zodra we de vlucht terug hebben geboekt delen we dat natuurlijk via ons blog met jullie.

Vandaag liepen we samen met mijn zusje en schoonzusje 13km van de route op weg naar Santiago. Dit brengt het totaal op 1477 km.

Props voor Silke en Beau, mooi om jullie ervaring in de praktijk te delen! Moest jij niet mee Rens ;-) Mooi plan en helemaal begrijpelijk van Piet, er zal een mooi comité jullie verwelkomen terug in Alphen denk ik. Fijn voor jullie mam idd. Eerst nog een stukje lopen :-), succes na deze mooie dagen met het gezin. X van ons en in het bijzonder van Troy.

Brian 2016-05-08 18:38:09

Daar proosten we op,wat n mooie beslissing Piet,dat getuigd ook van moed,stoer,Annie verdient t ook,want zij heeft je je wens uit laten komen,aan de foto's zien we,hoe fijn jullie t hebben gehad!❤️ Mooi hoe jullie je bijzondere reis gaan afsluiten straks,we pinken n traantje weg en wensen jullie nog heel veel moois en alle goeds op jullie verder tocht!!!💞

Maria 2016-05-08 18:43:30

Piet een goed idee om met de vlieger terug te komen we hadden al dikwijls tegen elkaar gezegd dat terug te voet terug komen gaat niet meevallen zo helemaal alleen geen kok om je heen en geen praatje kunnen maken nee Piet die lange eenzaamheid is toch niks voor jou,dat idee om in Brussel te landen is dan een beter plan zo kunnen jullie met zen twee`kes de reis afmaken en ben je weer vlugger bij `t vrouwke groetjes

Jan en Francine 2016-05-08 18:49:51

Bij het lezen van jullie plan mbt huiswaarts keren, bedachten we uitspraken als "dan is de cirkel echt rond" en "samen uit is samen thuis". Kortom: respect voor het besluit waar iedereen blij om kan zijn! Maar nu... Eerst nog even doorwandelen: bon courage!

Katrien en Marco 2016-05-08 19:02:30

Wauw wat een fijn en bijzonder goed nagedacht besluit. En zeker nu ik jullie geweldig alternatief lees. En inderdaad wat Catrien schrijft! Dan is de cirkel rond! Top!! Ennuh maak je nog een foto van dat gave shirt van pa ? 😜

Karin Kennes 2016-05-08 19:48:44

Super mooi plan ga genieten en dat wordt ook genieten als alles goed gaat !! Het is super gezellig in spanje een totaal ander wereldje . Dan zeggen we nu Buen Camonio

Anjes 2016-05-08 19:59:56

Mooi! Hoe jullie genieten Mooi Hoe jullie tot nieuwe inzichten zijn gekomen Mooi Voor Annie. En wat een fijn weekend samen. X

Paul en Pam 2016-05-08 20:00:07

Wat leuk allemaal En nog leuker dat Piet mee terugkomt....surprise. ..maar voelt heel goed Zolang saampjes en dan ineens alleen En Annie ook superblij De afronding van deze reis via Scherpenheuvel. ....superrrrrr. ..hoort er helemaal bij Heel strak plan Zooooo trots nogmaals Dikke knuffel van mij Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-05-08 20:12:38

Fijn dat jullie met z'n allen zo'n mooi Hemelvaarts weekend hebben gehad. En een wijze beslissing Piet, om mee terug naar huis te vliegen want alleen is ook maar alleen hè. En net als hierboven al wordt gezegd; dan kun je saampjes mooi afsluiten waar je saampjes aan begonnen bent! Jullie verdienen sowieso alle respect en één ding is zeker; wij doen het jullie niet na. Geniet nog van hetgeen jullie nog voor de boeg hebben!

Constance 2016-05-08 20:31:21

Wat zullen jullie genoten hebben van de 'vakantie' met elkaar en tegelijkertijd tijd ook veel dubbele momenten, lijkt me zo. Waarschijnlijk ook om afscheid weer te moeten nemen, maar je hebt nog zo'n mooie periode voor de boeg en blijf daarvan genieten en beseffen hoe bijzonder dit is, dapper besluit en erg mooi om zo jullie reis te maken, geniet van jullie walk of life

Susanne 2016-05-08 21:33:01

Wat hebben jullie samen een mooi weekend gehad en lekker rust voor de voeten! En wat een goed plan Piet om samen terug te komen met Lieke. Samen uit samen thuis en dan vanuit Scherpenheuvel naar huis te lopen! Echt een super leuk idee! Fijn voor ons Anny daar zal ze blij mee zijn. Geniet nu samen van jullie mooie tocht op naar santiago! Toi,toi,toi

Bart en lia 2016-05-08 23:20:55

Fijn dat jullie zo genoten hebben dit weekend met elkaar . Strak plan Piet zoals al gezegd is samen uit samen thuis en wat zal Annie blij zijn dat je niet in je eentje terug komt . Nu nog lekker met zijn tweetjes wandelen op naar het eindpunt heel veel succes weer veel wandelplezier en mooi weer lieve groetjes Frans en Dymph

Frans en Dymph 2016-05-08 23:26:43

Wat zullen jullie een fijn weekend gehad hebben saampjes! Mooie foto's. Super dat je samen met Lieke terug komt, ome Piet! Een dapper besluit en voor iedereen een hele geruststelling denk ik. En in het bijzonder voor tante Annie natuurlijk! Heel veel wandel plezier nog!! En Gijs nog gefeliciteerd trouwens 🎉

Fay, Thyn, Osc & Soph. 2016-05-09 00:45:07

Wat een super mooi idee om jullie reis zo te eindigen Piet en Liek! Te voet aankomen, zoals jullie zijn vertrokken. Ik zal er staan! X

Linda 2016-05-09 09:10:41

Wat een top-weekend zullen jullie gehad hebben met z'n allen! En wat fijn dat Piet mee terug komt in juni. Wat zal Annie blij zijn! Een mooi plan om vanaf Scherpenheuvel terug te komen.. er zal een flink ontvangst-committee klaar staan! Succes nu weer met de kilometers! xxx

Anouk 2016-05-09 10:16:37

Respect voor jullie! Wat maken jullie mooie dingen mee, prachtig om te lezen. En Lieke wat leuk dat er op 6 mei een kaartje van jou op onze deurmat lag! Super lief! Geniet ze en veel succes nog voor jullie! Groetjes Ludmilla