De wijnfontein!

Spanje, Navarrete

Dag 61
Dinsdag 17 mei
De wijnfontein

Vanmorgen was het nog heel rustig toen wij wakker werden. Bijna iedereen lag nog in bed toen wij al vertrokken.

Onze dag begon met een hoogte punt! Helaas op een te vroeg tijdstip. We passeerden om half 9 namelijk de wijnfontein! (Jaja, meiden jullie horen het goed, een wijnfontein) Het is een plek waar je gratis uit een wijn kraan kunt drinken:))
Ondanks het beroerde tijdstip ben ik natuurlijk toch even onder kraan gaan hangen! (Zie foto)
Het smaakte prima, maar op de vroege ochtend doe je dat geen 3x. Dus na een paar slokken besloten we dan ook door te gaan.

Net na de fontein ontmoeten we een Nederlandse man, Jeroen uit Hengelo.
Met hem kletsen we weer eens in onze eigen taal. Hij is pas de derde Nederlandse pelgrim die we in Spanje zien. We liepen een uurtje met elkaar op en kletsen erop los. Na een uur vond Jeroen ons tempo te hoog en besloot hij pauze te gaan houden. We namen afscheid en liepen door, voor ons was het nog te vroeg voor een tussenstop.

Twee uur later kwamen we op een compleet afgelegen plek een foodtruck tegen. Ze hadden er sfeervolle Spaanse muziek op staan en met wat stoeltjes in de zon was het de perfecte pauze plek. We dronken er wat en aten een deel van onze boterhammen op. Er schoof een meisje bij ons aan uit Slowakije. Daar kletsen ik mee terwijl papa een ochtend dutje deed. Ik deelde wat zoute drop met haar en ze was er helemaal weg van.
Bijna de helft van de pelgrims die passeren kwamen langs om wat te kopen. Deze eigenaar had een gat in de markt gevonden. Het was namelijk midden op de route waar je 12km lang niets tegenkomt.

Na 12uur werd het steeds warmer. Het is voor ons even wennen om in de brandende zon te lopen. Ondanks dat het volgens het weerbericht maar 21 graden was voelt het erg warm aan. Maar wat zijn de uitzichten mooi met een zonnetje erbij.

Toen we dachten dat we in het dorpje waren waar we gingen slaap hadden we even een teleurstelling te verwerken. Het was namelijk het dorp ervoor:( Volgens het boekje zouden we vandaag 29km moeten lopen. Dit werden er 3 meer volgens mijn route tracker en die zit er nooit naast.
Kort stopte we in een bushokje om even af te koelen. Daarna deden we de laatste 3km.

We arriveerden in een klein dorpje genaamd: Torres del rio. Daar genoten we van de zon op het terras van de aubergue.

S avonds namen we deel aan het gezamenlijke diner, omdat we zelf niet konden koken. We deelden een tafel met Lorenzo, een Braziliaan. Een hele aardige man die goed Engels kon spreken. De menu kaart was voor ons abracadabra, maar Lorenzo kon het voor ons vertalen. Hij sprak namelijk bijna vloeiend Spaans.

Vandaag liepen we 32km dat ons totaal brengt op 1786km

Haha heerlijk die wijnfontein op de vroege morgen!! Succes nog met z'n tweetjes! En geniet van de zon! ☉

Ellis 2016-05-18 14:44:46

De wijnfontein wordt ook gewoon aangegeven met een bordje haha hoe cool! Geniet idd van de zon, jullie hebben al genoeg regen gehad! Succes!!!

Marieke 2016-05-18 15:21:38

Een wijnfontein op de vroege morgen Surprise Nu heerlijk het zonnetje Geniet ervan Jullie gaan als een speer Chapeau Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-05-18 15:29:06

Die zou je in je tuin moeten hebben , zo'n wijnfontijn. Genoeg redenen voor een feestje dan😂😂 Wandel ze en geniet👍👍👍

Tessa 2016-05-18 16:55:49

Hebben ze in Spanje ook een bierfontijn, anders gaan we daar met broederdag eens naar toe!! Geniet van de Spaanse zon.

Jan de Jong 2016-05-18 18:36:42

Om 12 uur! 12 is het omgekeerde van 21. En dan 21 graden wat wil je nog meer? 21 voelt sowieso altijd goed. Ik zal stoppen met zeiken over 21. Want hoe dan ook alle respect voor jullie van mij en tante Corrie. Loop ze nog jullie redden het zeker.

Ome Toon 2016-05-18 21:47:23

Wat gaan jullie goed! Niet bij te houden ;-p. Zwijmel zwijmel bij een wijnfontijn, behalve t tijdstip dan. Slimme harrie met die kar, wie weet wat voor gat in de markt jullie nog bedenken. Hoop dat t pijn vrij doorgaat, blijf je lichaam goed voeden en onderhouden dan zal hij ook goed voor Julie zijn!! Enjoy!!!

susannes.reizen 2016-05-19 06:48:43

Oee..zoon wijnfontijn zou Alphen ook zeker niet misstaan! :) Succes weer verder! Geniet lekker van het zonnetje!