Relaxed

Frankrijk, Reims

Vanmorgen werden we wonder boven wonder super uitgeslapen wakker. 11uur aan één stuk hebben we geslapen. En dat op een matras waar eerder een hond op had geslapen, dus enorm stonk. Laten we zeggen dat de reis je wat gemakkelijker (tevreden) maakt.
Rond half 9 vertrokken wij, samen met Mia, in de richting van Bazancourt. Het was een heerlijk zonnige dag en de wegen waren veelal verhard, waardoor we er een stevig tempo in konden zetten. Na anderhalf uur lopen kwamen we in een dorpje aan waar er net een vrouw uit de stallen kwam. Ze zag ons en riep heel hard in onze richting koffie/thee!? Daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen en zo kwamen we in een prachtig huis. De vrouw bood ons aan te blijven slapen, maar aangezien we pas net op pad waren sloegen we dat af. Wel begon ze fanatiek mensen te bellen uit Bazancourt en omgeving om voor ons een slaapplaats te regelen. Helaas namen veel mensen niet op en zat het pelgrimslokaal vol. Uiteindelijk kreeg ze iemand te pakken die een kilometer van de route woonde en voor ons een slaapplaats ging proberen te regelen. We gaven hem ons telefoonnummer en ging weer verder op stap.
Een paar uur later werd papa gebeld dat we overnachtingsplaats hadden. Dat loopt dan toch ineens een beetje meer ontspannen!
Vrolijk in het zonnetje liepen we verder tot aan Bazancourt. Daar gingen we in een cultureel centrum binnen om even wat contact te zoeken met het thuisfront. Gelijk werden we uitgenodigd voor de koffie. We besloten daar maar gelijk te lunchen.
Het was nu nog maar een klein uurtje lopen naar Pomacle. Hier vonden we snel het adres van onze contact persoon met behulp van een taxi-chauffeur die een extra rondje door de stad reed om de straat te vinden die we zochten.
We kwamen na 29km te hebben gelopen aan bij een prachtig landhuis van de oude burgermeester van de stad.(zie foto) Vriendelijke mensen die ons warm ontvingen.
We dronken en kletsten wat alvorens we onszelf gingen verzorgen. Alles klapper op de vuurpijl waren ze ook nog zo aardig om onze kleren te wassen voor ons. We kunnen jullie vertellen dat het na twee weken wandelen wel hard nodig is. Met een handwasje krijg je je kleren toch niet zo schoon.
Voor het eten werden we getrakteerd op een plaatselijke lekkernij: een combinatie van cognac en rode wijn!
Therese onze gastvrouw had gekookt. Vooraf kregen we een wilde zwijnenpaté die ze zelf geschoten hadden! Zonder na te denken smaakte het best wel lekker;) daarna volgden nog 3 gangen. Met ons buikje rond doken we wat later dan normaal ons bed in.

Leuk om te volgen en om de plaatsen te horen waar ik ook ben geweest, succes Piet en Lieve. Buen Camino Desiré Doornbos

Desiré Doornbos 2016-03-30 11:40:51

Reims, met zijn prachtige kathedraal. Wat een kanjers zijn jullie samen! Geniet ze met volle teugen in het mooie gevarieerde Frankrijk. La vie est belle !

Francien 2016-03-30 12:18:32

Prachtig jullie verhalen, ik geniet, en kan niet wachten totdat wij weer mogen in november

Bernadette 2016-03-30 13:41:57

Lieke en Piet, eindelijk de tijd genomen om jullie prachtige reisverhalen te lezen. Wat een belevenis, wat zijn jullie een bikkels, door weer en wind en daarna komt weer de zonneschijn. Veel succes met jullie tocht en ook genieten. Blijven jullie volgen.

Lies Oomen 2016-03-30 13:51:02

Hoi stoere lopers, T is hier al helemaal ingeburgert , dat jullie verslag , onder de borrel wordt voorgelezen. En dan samen foto's kijken en napraten. Leuk hoor We genieten er echt van. Liefs Paul en Pam

Pammack@xs4all.nl 2016-03-30 14:49:37

Hoi Piet en Lieke, wat een avontuur zijn jullie aan het beleven! Dank voor de mooie verhalen. Het ene moment denken we: o dat zou ik ook wel willen en het andere moment: echt niet! Respect hoor en nog veel succes en plezier!

Vian en Carolien Vromans 2016-03-30 14:53:59

Jullie komen de juiste mensen tegen op het juiste tijdstip! Kan me voorstellen dat het echt een geluksmomentje is: schone was. Succes!

Marieke 2016-03-30 15:30:07

Geweldig om jullie te volgen Jullie gaan als een speer Suc6 samen Geniet ervan Toi toi toi Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-03-30 18:59:44

Jullie waren al een stuk op weg, toen ik er achter kwam, dat je met pensioen was. Ook dat je je lang verlangde wens, kon gaan verwezenlijken. Jij en ook je dochter een zeer goede reis gewenst. Wat zullen jullie veel belevenissen opdoen. Wij wensen jullie veel goeds, en gaan jullie volgen. succes.

Hans en Jeanne Arends 2016-03-30 19:20:01

Wat geweldig wat jullie allemaal mee maken!!,En jullie gaan als een speer!! Ben nu een boek aan het lezen over deze pelgrimstocht, wie weet ...... ga ik hem ook nog eens lopen ( of fietsen??) , krijg er op deze manier wel veel zin in . Jullie weer veel succes en geniet van jullie tocht. Erg leuk om jullie zo te volgen.

Ludgard van Hees Martens 2016-03-30 19:24:18

Wat super knap van jullie. Erg leuk om deze reisverslagen te lezen. Heel, heel veel succes nog samen.

Erik en Marloes 2016-03-30 21:04:10

We verheugen ons elke keer weer op een verhaal van jullie. Echt fijn dat het jullie allemaal nog goed gaat. Scherpenheuvel ken ik maar dit had ik over een half jaar ook graag gekend zoals jullie het zullen kennen. Door gaan zo klasbakken.

Toon 2016-03-30 23:28:29

Weer zo,n prachtig verhaal we kijken er iedere keer weer naar uit om jullie belevenissen te volgen . Fijn dat het zo goed gaat . Gr Frans en Dymph

Frans en Dymph 2016-03-31 00:02:24

Een mooi verhaal weer en leuk om jullie ervaringen te lezen van de Franse gewoontes, maar die zijn echt niet slecht hoor, en als je wilt opschieten moet je niet hier of daar tussen de middag gaan eten! want daar neemt een Fransman ruim de tijd voor!! Men zegt toch leven als god in Frankrijk ha ha, geen haast met eten hoor, En wat je zware schoenen betreft dat zal wel erg zwaar geweest zijn, weer blij als je je van die last ontdaan hebt,

Harrie Timmermans. 2016-03-31 13:21:28

Ha, doorzetters,hagel en regen deren jullie niet,maar met zulke lieve en gastvrije mensen om jullie heen kunje wel tegen een stootje en wat genieten jullie van de natuur ondanks de kilos klei. Heel veel sucses verder en geniet ervan. Wij genieten van jullie verhalen

Kees en Jo Boemaars. 2016-03-31 14:05:36

We kijken iedere dag weer uit naar jullie reisverslag,met ups en downs.Maar jullie zijn kanjers,zijn niet voor een gat te vangen .Vinden wel weer een oplossing.Super.Veel succes met de komende k.m.Gr.Bert en Gemma.